اضافه شدن 6 پروژه عمرانی نو به بودجه 1400 فارس

به گزارش مجله ابوذریون، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس گفت: 6 طرح تازه در قانون بودجه 1400 اضافه شده که ضروری است مجوز ماده 23 آن تا شهریورماه به وسیله دستگاه اجرایی مربوطه اخذ گردد.

اضافه شدن 6 پروژه عمرانی نو به بودجه 1400 فارس

به گزارش از ، حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به طرح های نو استان فارس در قانون بودجه 1400 و طرح هایی که عملیات آن ها افزایش یافته و اسم آن ها اصلاح شده است، گفت: 6 طرح نو اضافه شده که ضروری است مجوز ماده 23 آن تا شهریورماه به وسیله دستگاه اجرایی مربوطه اخذ گردد.

او بیان نمود: احداث بیمارستان کوار، بیمارستان مهر، ارتقاء راه فرعی سه راه وحدتیه- سعدآباد- فراشبند به راه اصلی، احداث فرودگاه شمال فارس در آباده، مطالعه و احداث راه آهن قادرآباد به شهر بابک و احداث آزادراه لامرد- پارسیان 6 طرح نوی است که به بودجه 1400 استان اضافه شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس با اشاره به طرح های استان جهت اخذ ماده 56 الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات اقتصادی دولت در حوزه راه، درمان، آبرسانی و غیره، گفت: بهسازی راه ارسنجان - کره ای- مزایجان- بوانات، تبدیل راه فرعی ارسنجان- کره ای- هرات به راه اصلی، بهسازی راه اصلی فسا- جهرم- قیروکارزین، مرودشت- تخت طاووس- ارسنجان، اسفندآباد- صفاشهر، بوانات- صفاشهر، سعادت شهر- ارسنجان- خرامه- سروستان، بزرگراه شیراز- فسا- داراب- کهگم، فسا- استهبان- نی ریز- قطرویه، سورمق- اقلید- یاسوج، تبدیل محور فرعی لار- لامرد به راه اصلی، بهسازی راه اصلی لامرد- خنج- علامرودشت- گله دار و احداث باند دوم جهرم- لار- بندرعباس طرح های حوزه راه جهت اخذ ماده 56 است.

او با بیان اینکه احداث بیمارستان 64 تختخوابی ارسنجان، احداث بیمارستان 64 تختخوابی رستم ممسنی و احداث بیمارستان 160 تختخوابی مرودشت طرح های حوزه درمان و احداث سد کوار، احداث سد نرگسی و آبرسانی به شهر شیراز طرح های حوزه آب جهت اخذ ماده 56 است، اضافه کرد: احداث و تجهیز موزه منطقه ای فارس، ایجاد، توسعه، تعمیر، نگهداری، تکمیل و تجهیز اماکن ورزشی فرهنگی و تفریحی کارگران شیراز، فیروزآباد، بوانات، فراشبند، فسا، زرین دشت و لامرد از دیگر طرح ها برای اخذ ماده 56 قانون بودجه است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری فارس هم در این جلسه از شروع مطالعات طرح جامع منطقه گردشگری سپیدان اطلاع داد و گفت: سپیدان بیشترین متقاضی را در حوزه گردشگری دارد.

هادی شهدوست بیان نمود: فراخوان ایجاد تاسیسات برای منطقه نمونه گردشگری شش پیر و مارگون باید صادر گردد چرا که بر اساس قانون، دولت مکلف است زیرساخت های لازم اعم از آب، برق و دیگر تاسیسات زیربنایی را فراهم کند.

او با اشاره به صدور 17 مجوز سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در استان فارس اسم کرد: دو مورد از این مجوز ها حذف شده و 7 مورد دیگر که عمدتا در زمینه مجتمع های گردشگری است بین 8 تا 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد این در حالی است که مجوز بعضی از این طرح ها از سال 91 صادر شده و حتی یکی از این پروژه ها با پیشرفت 79 درصدی متوقف شده است.

شهدوست با اشاره به ساماندهی فعالیت های گردشگری در استان گفت: 124 فعالیت غیرمجاز گردشگری در فارس شناسایی شده که بخشی از آن ها مربوط به رستوران، واحد های خدماتی، رفاهی و دیگر فعالیت های مرتبط است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 شهریور 1400 بروزرسانی: 7 شهریور 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1918

به "اضافه شدن 6 پروژه عمرانی نو به بودجه 1400 فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اضافه شدن 6 پروژه عمرانی نو به بودجه 1400 فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید