اطلس جامع صنایع دستی اردبیل تهیه می گردد

به گزارش مجله ابوذریون، معاون صنایع دستی اردبیل گفت: به منظور رونق تولیدات صنایع دستی در اردبیل و انسجام بیشتر این فعالیت ها در استان اطلس جامع صنایع دستی استان اردبیل تهیه می گردد.

اطلس جامع صنایع دستی اردبیل تهیه می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، ملکه گلمغانی زاده توضیح داد: آموزش رشته های متنوع صنایع دستی در مراکز آموزشی سطح استان و تحقیق و پژوهش در زمینه هنرهای صنایع دستی استان نیز از جمله برنامه های آینده ما در این حوزه است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به اهمیت شناسایی و احیای رشته های منسوخ شده صنایع دستی در استان اردبیل بیان داشت: در راستای این هدف احیای هنر اوجاق قراقی که از هنرهای اصیل و بومی عشایر منطقه است در دستور کار قرار گرفته است و برنامه ریزی لازم برای برگزاری دوره آموزشی آن فراهم شده است.

گلمغانی زاده ادامه داد: یاری به تبلیغات و بازاریابی صنایع دستی استان، برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی برای بازاریابی و ایجاد بانک اطلاعاتی و سایت های تجاری صنایع دستی از جمله مواردی است که به صورت ویژه مورد حمایت اداره کل میراث فرهنگی استان است.

او با تاکید بر اهمیت بسته بندی محصولات صنایع دستی اضافه نمود: در این زمینه همکاری های لازم با مراکز تحقیقاتی جهت بسته بندی مناسب محصولات صنایع دستی به منظور ارایه بهتر در بازارهای مختلف در حال اجرا است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل عنوان نمود: مواد اولیه مورد احتیاج در صنایع دستی استان عمدتاً بومی بوده و تنها درصد محدودی از خارج از استان تامین می گردد به همین منظور می توان زمینه های رشد صنایع دستی استان را فراهم کرده و آنرا به یکی از قطب های توسعه استان از جهت درآمد مالی، اشتغالزایی و حفظ هویت ملی و ارزش های فرهنگی و هنری تبدیل کرد.

او ایجاد بازارچه و نمایشگاه دائمی صنایع دستی در مرکز استان را از برنامه های اصلی معاونت میراث فرهنگی دانست و بیان نمود: تهیه پرونده شهر ملی گلیم عنبران نیز بعد از انجام اقدامات اولیه در حال اجرا است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 21 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 276

به "اطلس جامع صنایع دستی اردبیل تهیه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلس جامع صنایع دستی اردبیل تهیه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید