روابط اصفهان و شهرهای خواهرخوانده افزایش می یابد

به گزارش مجله ابوذریون، شهردار اصفهان با اشاره به امضاء 2 تفاهم نامه همکاری میان اصفهان و شیان چین گفت: کارگروهی برای عملیاتی کردن بندهای خواهرخواندگی اصفهان و شهرهای خواهرخوانده تشکیل شده که روابط اصفهان با این شهرها را افزایش می دهد.

روابط اصفهان و شهرهای خواهرخوانده افزایش می یابد

به گزارش خبرنگاران از اصفهان، مهدی جمالی نژاد در حاشیه امضاء 2 تفاهم نامه همکاری بین شهر اصفهان و شهر شیان چین در جمع خبرنگاران گفت: شهر شیان چین نخستین خواهرخوانده شهر اصفهان است که قرار است در حوزه انرژی های نو، مبلمان شهری، فضای سبز، شهرسازی و سایر مواردی که در بندهای خواهرخواندگی با این شهر آمده است اجرایی گردد.

وی اضافه نمود: کارگروهی متشکل از گروه های علمی، پژوهشی، مالی، اجتماعی و سیاسی تشکیل شده تا بندهای قرارداد خواهرخواندگی شهر اصفهان با شهرهای خواهرخوانده عملیاتی گردد و دیپلماسی فعالی در این زمینه ایجاد گردد بنابراین نخستین ملاقات کاری با نخستین شهر خواهرخوانده اصفهان یعنی شهر شیان برگزار گردید.

شهردار اصفهان گفت: شهرهای اصفهان و شیان تفاهم نامه طب سوزی در راستای گردشگری سلامت امضاء نموده اند که ارتباط اصفهان با منطقه لیاهو در شهر شیان در قالب تبادل اساتید، پزشک و برگزاری کارگاه مشترک برقرار می گردد که این منطقه یک منطقه مسلمان نشین است که در آن اصفهان پزشکی سنتی را به شیان ارائه می دهد و شهر شیان نیز طب سوزنی خود را به شهر شیان ارائه می نماید.

وی درباره تفاهم نامه مالی اصفهان و شیان توضیح داد: در منطقه دای تو شهر شیان، کریدور نمایشگاهی جاده ابریشم در راستای کمربند مالی راه ابریشم با مساحت 2 میلیون متر مربع در حال ساخت است که یک فضای رایگان در این نمایشگاه به اصفهان اختصاص داده می گردد تا اصفهان در سطح بسیار عالی صنایع دستی خود را به مردم چین معرفی کند.

جمالی نژاد با بیان اینکه دولت چین بودجه ای بالغ بر 40 میلیارد دلار برای این پروژه اختصاص داده است، بیان نمود: شهرهای اصفهان و شیان در جهت راه ابریشم قرار دارند و ما نیز از گذشته با کشور چین در حوزه حمل و نقل رلی و نیز ساخت پروژه شهر رؤیاها همکاری داشتیم که امیدوار هستیم مباحث مشترک بین اصفهان و شیان چین بیش از گذشته دنبال گردد.

وی با اشاره به عزم شهرداری اصفهان برای عملیاتی کردن تفاهم نامه های خواهرخواندگی بین اصفهان و شهرهای خواهرخوانده گفت: به زودی بندهای خواهرخواندگی اصفهان و شهر فرایبورگ عملیاتی می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 877

به "روابط اصفهان و شهرهای خواهرخوانده افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روابط اصفهان و شهرهای خواهرخوانده افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید