انتخاب رنگ دیوار آشپزخانه در طرح و سبک های کلاسیک و مدرن

به گزارش مجله ابوذریون، زمانی که آشپزخانه ای جدید می سازیم، احتیاج داریم چیزهایی را از قبل معین کنیم که یکی از آنها رنگ دیوار آشپزخانه است. از آنجایی که قرار است در این محل پخت و پز و آماده کردن غذا صورت بگیرد باید طراحی آن نسبت به سایر اتاق های خانه مانند نشیمن و اتاق خواب تفاوت های اساسی داشته باشد. به همین دلیل رنگ هایی که برای دیوار آشپزخانه در نظر گرفته می گردد قبل از هر چیزی باید در برابر حرارت و شرایط دمایی متفاوت کاملا مقاوم و بادوام باشند. در اتاقی که خانم یا آقای خانه قصد آشپزی دارد باید رنگ مناسبی انتخاب کنیم تا حس راحتی و آرمش را درون ما بوجود آورده و در کنار آن فضایی دنج، گرم و شاد را برایمان فراهم کند.

انتخاب رنگ دیوار آشپزخانه در طرح و سبک های کلاسیک و مدرن

برای اینکه همواره احساس راحتی و آرامش در آشپزخانه خود داشته باشیم بهتر است به سراغ رنگ های خنثی و روشن برویم. زیرا هنگامی که از این رنگ ها استفاده می کنیم، علاوه بر اینکه باعث شادی و آرامش ما می شوند، فضای اتاق را نیز عظیم تر و دلبازتر جلوه می دهند. همانطور که در بالا گفتیم اولین چیزی که در انتخاب رنگ آشپزخانه باید توجه کنید مقاوم بودن آن در برابر دمای بالای اتاق آشپزخانه است. استفاده از پوشرنگ های لاتکس بسیار ایده آل خواهد بود. رنگ های لاتکسی نیز دقیقا مانند رنگ های دیگر، در مدل های بسیار متنوعی در بازار وجود دارند و اصلا نیازی نیست در این زمینه نگران باشید.

یکی دیگر از مواردی که در رنگ آمیزی آشپزخانه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، رنگ سقف آشپزخانه است. یکی از بهترین ترکیب ها برای سقف آشپزخانه استفاده از رنگ هایی است که در تضاد با رنگ دیوارهای آشپزخانه باشند. این کار به جذابیت و تازگی فضا یاری بسیار زیادی می نماید. برای مثال می توانید رنگ دیوارهای را به رنگ زرد یا لیمویی درآورید و در سقف از رنگ سفید بهره ببرید. این تضاد همان جذابیت لازم را به طور کامل در فضای آشپزخانه بوجود می آورد، بخصوص اگر با کابینت های چوبی ترکیب شوند.

رنگ دیوار آشپزخانه

منبع: اتاق
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1410

به "انتخاب رنگ دیوار آشپزخانه در طرح و سبک های کلاسیک و مدرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب رنگ دیوار آشپزخانه در طرح و سبک های کلاسیک و مدرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید