ایران در حال نصب سانتریفیوژهای پیشرفته تر است

به گزارش مجله ابوذریون، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، کرونل فروتا سرپرست آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشست امروز دوشنبه شورای حکام تایید کرد که ایران در حال نصب سانتریفیوژهای پیشرفته تر است.

ایران در حال نصب سانتریفیوژهای پیشرفته تر است

شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی نیزدر نشست امروز خود در وین با تایید گزارش ایران به این آژانس، گفت که ایران کار نصب سانتریفیوژهای پیشرفته را شروع نموده است.

فروتا روز گذشته در تهران با مقامات ایرانی دیدار و تبادل نظر نموده بود.

در همین رابطه فروتا مدیر کل موقت آژانس در دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، با اشاره به کوشش آژانس برای اعتماد سازی، بر انجام فعالیت های راستی آزمائی آژانس بصورت حرفه ای و بی طرفانه تاکید نمود.

در مورد گام سوم برجامی ایران نیز، خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال از شروع روند نصب زنجیره متشکل از 164 سانتریفیوژ نسل دوم در ایران خبر داد.

لارنس نورمن در توییتر نوشته است: به من گفته شده که آژانس بین المللی انرژی اتمی به دولت های عضو گفته است که ایران کار نصب [زنجیره] 164 دستگاه IR2m را شروع نموده است.

به گزارش خبرنگاران، ایران روز 17 شهریور به آژانس خبر داد که لوله های سانتریفیوژها در دو خط تحقیق و توسعه را مجدداً نصب خواهد نمود تا یک زنجیره 164 تایی سانتریفیوژ IR4 و یک زنجیره 164 تایی IR2m را در خود جای دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 453

به "ایران در حال نصب سانتریفیوژهای پیشرفته تر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران در حال نصب سانتریفیوژهای پیشرفته تر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید