تور دهلی: با خواص بی نظیر انگور هندی آشنا شوید

به گزارش مجله ابوذریون، آملا یا انگور هندی در منطقه ها کوهستانی هند بیش از 5000 سال قبل کشت می شد. از قدیم الایام از این میوه به عنوان جوان نماینده پوست یاد می نمایند. در ادامه درباره این میوه خوشمزه و مقوی با شما بیشتر صحبت خواهیم کرد.

تور دهلی: با خواص بی نظیر انگور هندی آشنا شوید

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

سلامت چشم

انگور فرنگی میزان زیادی کاروتن دارد که از بیماری های چشم مانند آب مروارید جلوگیری می نماید. بعلاوه مطالعات نشان می دهد که ترکیبی از ویتامین A و کاروتن به جلوگیری از دژنراسیون ماکولا یاری می نماید. افرادی که به طور مرتب از انگور فرنگی هندی استفاده می نمایند، به جرات می توان گفت که به مسائل بینایی کمتری دچار می شوند.

هیدراته نگه داشتن بدنآملا آب فراوانی دارد که به بدن حالت دیورتیک می دهد این خواص به سم زدایی توکسین ها و دیگر باکتری ها به وسیله سیستم ادراری یاری می نماید.

این میوه سموم را از بدن دفع کند و توانایی بدن شما برای حفظ آب افزایش دهد و بدن شما را به خوبی هیدراته نگه می دارد. راه های بسیاری برای خوردن این میوه وجود دارد و آب آن هم به حفظ سطح آب بدن یاری می نماید.

افزایش اشتهاهندی ها اغلب قبل از غذا خوردن انگور فرنگی می خورند تا اشتها را افزایش دهند. این یک راهکار آزمایش شده برای کسانی است که به هیچ وجه اشتها ندارند. این روش ممکن است برای افرادی که اختلالات خوردن را تجربه می نمایند مفید باشد.

جلوگیری از عفونتآملا دارای خواص رطوبت دهی و ضد باکتری است که به تقویت باکتری های روده یاری می نماید. خواص ضد باکتری در آملا باعث جلوگیری از ورود عفونت های ویروسی به بدن شده و موجب آسیب می گردد. این میوه برای سرماخوردگی بسیار مناسب است.

مفید برای دستگاه گوارشفیبر در دفع مدفوع از بدن تاثیر دارد. روده سالم فکر و بدن سالم را تضمین می نماید. یبوست یکی از شایع ترین مسائل دستگاه گوارش است. آملا دارای فیبر فراوانی است و از مسائل گوارشی که به طور مرتب رخ می دهد و ممکن است در دراز منجر به ایجاد سرطان گردد جلوگیری می نماید. بهتر است غذاهایی را که از این بیماری ها جلوگیری می نمایند، بخورید.

کاهش فرایند پیریانگور فرنگی هندی دارای آنتی اکسیدان هایی است که می تواند به کاهش رادیکال های آزاد در بدن یاری کند. پیری متوقف نمیگردد، اما شما می توانید کاهش قابل توجهی در پیشرفت آن داشته باشید. غذاهای غنی از آنتی اکسیدان، به ویژه کسانی که دارای ویتامین C بالا هستند، به کاهش اثرات رادیکال های آزاد یاری می نماید.

سلول های رادیکال آزاد انواع مختلفی از سرطان ها را ایجاد می نمایند. علاوه بر این، آنها بعلاوه به رشد لکه های سن و چین و چروک ها منجر می شوند. آسیب ناشی از اکسیداتیو هم می تواند کشنده باشد چرا که دلیل بسیاری از انواع سرطان ها است. خوردن غذاهای غنی از آنتی اکسیدان برترین راه برای جلوگیری از رشد سلول های سرطانی است. 1

سلامت کبدهمه ما می دانیم که کبد یکی از اندام های مهم بدن ما است و سلامت آن تاثیر زیادی در سلامت عمومی بدن دارد زیرا کبد به سم زدایی بدن یاری می نماید، با فراوری صفرا باعث هضم بهتر چربی های بدن می گردد و در فراوری پروتئین های مهم بدن نقش دارد.

دانشمندان در بعضی تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که خوردن انگور فرنگی هندی به عملکرد و سلامت کبد یاری می نماید و طبق نتایج یک مطالعه حیوانی عصاره این میوه هم سطح آنتی اکسیدانی کبد را افزایش می دهد و از کبد در برابر سموم و حتی سلول های سرطانی محافظت می نماید.

کاهش کلسترول و سلامت قلبشاید تعجب کنید اما این میوه نه چندان شناخته شده برای قلب مزایای زیادی دارد. مثلا این که آنتی اکسیدان های آن با جلوگیری از اکسیداسیون به کاهش کلسترول بد خون یاری می نمایند یا این که خوردن این میوه ترش برای کاهش تری گلیسیرید خون و بعلاوه بهبود سطح کلسترول خون مفید است.

ناگفته نماند مصرف منظم انگور فرنگی هندی با پیشگیری از تشکیل پلاک از ابتلا به بیماری عروق کرونری قلب پیشگیری می نماید.

ضد سرطانانگور فرنگی هندی خاصیت ضد سرطانی هم دارد و می تواند روی سلول های سرطانی تاثیر بگذارد.

اگرچه نتایج در حد مطالعات آزمایشگاهی هستند اما به نظر می رسد این میوه رشد سلول های سرطانی ریه، کبد، سینه، تخمدان، دهانه رحم و روده بزرگ را کاهش می دهد که اگرچه چندان عجیب به نظر نمی رسد زیرا انگور فرنگی هندی ترکیبات آنتی اکسیدانی فراوانی دارد با خنثی سازی رادیکال های آزاد می توانند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند.

دیابت و قند خونانگور فرنگی هندی حاوی فیبر و آنتی اکسیدان های فراوان است و بی شک تاثیر خوبی در کنترل قند خون خواهد داشت زیرا فیبر باعث کاهش جذب قند در جریان خون شده و از نوسانات ناگهانی قند خون جلوگیری می نماید.

اگر دیابتی هستید شاید برای تان جالب باشد که بدانید طبق مطالعات صورت گرفته خوردن این توت ها خطر عوارض بیماری دیابت مانند آسیب های کلیوی یا عصبی ناشی از قند خون کنترل نشده را هم کاهش می دهد.

پیشگیری از یبوستانگور فرنگی هندی یک ملین طبیعی است و فیبر موجود در آن به حرکات منظم روده یاری نموده و از یبوست پیشگیری می نماید. 2

تقویت و برطرف سفیدی مواگر آمله را به ریشه مو ها بمالید پیاز مو تقویت شده و تار مو ها سالم می ماند، ضمن آنکه از زود سفید شدن مو ها هم جلوگیری می نماید. می توانید پودر آمله را با حنا مخلوط کنید و پس از خیساندن در حمام روی مو ها بمالید و بعد از چند ساعت بشویید. آملا به صورت شامپو هم در بازار وجود دارد و می توانید به راحتی آن را تهیه کنید.

درمان شوره سربعضی افراد از خشکی بیش از حد پوست سر می نالند و همین موضوع باعث شوره سر برایشان می گردد. برای برطرف این مشکل می توانید هر شب چند قطره روغن را داخل کف دست تان بریزید و موها و پوست سرتان را ماساژ دهید و روز بعد سرتان را بشویید، این عمل هم باعث نرم شدن ، تقویت و از بین رفتن خشکی و شوره و پوسته پوسته شدن موهای سرتان خواهد شد.

جلوگیری از تکثیر سلول های سرطان تخمداندر دانشکده OB/GYN دانشگاه میسوری کانزاس سیتی، موش ها با تومورهای تخمدانی پیوندی مورد مطالعه قرار گرفتند. آن ها سلول های سرطانی انسانی بودند که می توانستند در بدن موش هایی که اصلاح ژنتیکی شده بودند رشد نمایند (بنابراین بدن موش ها آن ها را پس نمی زد). عصاره آملا تاثیر ضد تکثیری بر رشد تومور داشت. یک نشانه خوب دیگر، افزایش ژن های آنژیوژنیک بود.

درمان بیماری لثهیک مطالعه آزمایشگاهی تصادفی که از دارونما هم استفاده نموده بود، از یک ژل خوراکی که ماده فعال آن 10٪ آمله بود استفاده کرد. بعد از سه ماه درمان، خواص آمله بسیار تاثیرگذار بود. در مقایسه با ژل دارونما، گروه آمله ، عمق پروب پاکت (PPD) بهتر، سطح وابستگی کلینیکی بیشتر (CAL) و شاخص خونریزی لثه (سالکوس) بهتری داشتند. 3

پی نوشت:

1.www.delgarm.com

2.www.persian-star.org

3.www.khabarfoori.com

منبع: راسخون
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1989

به "تور دهلی: با خواص بی نظیر انگور هندی آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دهلی: با خواص بی نظیر انگور هندی آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید