بحث های علیه گرم شدن جهانی هوای کره زمین

به گزارش مجله ابوذریون، گرم شدن جهانی هوای کره زمین، امروزه یک موضوع بحث برانگیز است. بعضی می گویند که به شدت در خصوص آن افراط شده است. بیایید نگاهی به بحث های آنها بیندازیم.

بحث های علیه گرم شدن جهانی هوای کره زمین

مترجم : بهروزی

منبع:راسخون

گرم شدن جهانی هوای کره زمین، امروزه یک موضوع بحث برانگیز است. بعضی می گویند که به شدت در خصوص آن افراط شده است. بیایید نگاهی به بحث های آنها بیندازیم.

تصور کنید: حالا، زمانی در آینده است. محیط زیست بشر تغییر و تحول دراماتیکی را تجربه نموده است. درختان کمیاب شده اند و شما می توانید آنها را فقط در مکانهایی که به دقت حفاظت شده اند به فراوانی پیدا کنید. هوا با ماده ویژه ای پر شده است. میدان دید به شدت کاهش یافته است. اقیانوس وسیع پمپ شده است و آب دریا در کارخانه های نمک زدایی مورد بهره برداری قرار گرفته است. ببرها و شیرها منقرض شده اند. هیمالیا پوشش برفی خود را از دست داده است. قطب جنوب یک قاره گرم شده است. بیشتر منطقه ها آسیا و آفریقا به خاطر آب و هوای خیلی گرم غیر قابل سکونت شده اند. سرطان و بیماری های ریوی شایع شده اند. آب و هوا دمدمی و بی ثبات شده است - شما نمی دانید از آن چه انتظاری داشته باشید. زمستان سرد با تابستان سوزان دنبال می گردد که ممکن است پس از آن باران سیل آسا بیاید.

حال می ترسید، مگر نه؟

گرم شدن جهانی - این همه هول و ولا در خصوص آن چیست؟

از دیدگاه امروز، داستان بالا ممکن است جزو داستان های علمی - تخیلی طبقه بندی گردد. اما، آن ممکن است آینده ما باشد که از گرم شدن جهانی هوای کره زمین ناشی گردد. گرم شدن جهانی هوای کره زمین، افزایش در دمای جو زمین است که به وسیله گازهای گلخانه ای ایجاد شده است. چیزهای زیادی در خصوص گرم شدن جهانی هوای کره زمین گفته و شنیده شده است و بیشتر آن در چند دهه اخیر گفته شده است. موافقان گرم شدن جهانی هوای کره زمین هشدار می دهند که اگر گام های جلوگیری فوری برداشته نشوند، این گرم شدن جهانی تأثیر فجیعی بر انسان های آینده خواهد داشت. اما بدگوها مخالفت می نمایند که مشکل خیلی غلو شده است. آنها هم چنین مخالفت می نمایند که گام هایی که برای مقابله با این مشکل برداشته می شوند مانع پیشرفت مالی خواهند شد.

بعضی بحث ها علیه گرم شدن جهانی هوای کره زمین :

آنها بحث می نمایند که گرم شدن جهانی هوای کره زمین یک مسئله کوچک است چون منابع و زمان شایسته و درخور به موضوعات مهمی چون ایدز، تکثیر هسته ای و فقر اختصاص داده نشده اند.

حتی بحث می نمایند که گرم شدن جهانی صرفاً منبع مقرره دانشمندان است. گفته می گردد که دانشمندان در خصوص اثرات گرم شدن جهانی هوای کره زمین اغراق می نمایند چون به این طریق از شرکت های محیط زیست، سرمایه دریافت می نمایند.

هم چنین گفته می گردد که گرم شدن جهانی هوای کره زمین نتیجه عدم موفقیت مدل های آب و هوایی کامپیوتری است. بحث می گردد که این مدلها قادر نیستند حتی آب و هوای امروز را به طور دقیق پیش بینی نمایند پس چگونه می توانند تغییر آب و هوایی طولانی مدت را پیش بینی نمایند؟

بحث می گردد که فعالیت های انسانی تنها علت گرم شدن جهانی هوای کره زمین نیستند. عوامل دیگری هم وجود دارند که در گرم شدن جهانی هوای کره زمین سهم دارند.

هم چنین بدگویان گرم شدن جهانی هوای کره زمین، ادعا می نمایند که روزنامه ها به گرم شدن جهانی شور و هیجان می دهند تا روزنامه های خود را بفروشند. آنها تصویر گرم شدن جهانی هوا را تحریف می نمایند در حالی که آن واقعاً به شدیدی مسئله ای نیست که آنها مطرح می نمایند.

هم چنین مخالفان می گویند که چون دانشمندان قبلاً هم پیش بینی های اشتباهی داشته اند پس علم و دانشمندان همواره درست نیستند. شاید آنها در محاسبات خود خطایی داشته اند و یا طبق اسناد موجود به نتایج نادرستی رسیده اند در نتیجه گرم شدن جهانی هوا را بیشتر از یک مشکل واقعی، مجازی نموده اند.

چون ما گزارشات و اسناد تاریخی طولانی مدت از آب و هوایی که زمین شاهد آن بوده است نداریم پس در نتیجه گرم شدن جهانی هوای کره زمین فقط می تواند یک فرضیه باشد.

بحث می گردد که بخار آب نقش عمده ای در گرم شدن جهانی هوای کره زمین دارد. انتشار انسانی گاز کربن دی اکسید، متان، هیدروکربن ها و دیگر گازهای گلخانه ای فقط نقش کمی دارند. در واقع، حتی بعضی مردم معتقد هستند که گرم شدن جهانی هوای کره زمین یک پدیده طبیعی است. انسان هیچ نقشی در آن ندارند. فقط محیط زیست ما مسئول آن است.

داده های مربوط به افزایش دما که دانشمندان به اسم سندی آنها را حفظ می نمایند چیزی نیست که در خصوص آنها نگران باشیم چون افزایش دما در واقع به صورت تدریجی است و بیش از صدها سال طول خواهد کشید. هم چنین، زمین قبلاً گرم تر بود؛ آن عواقب زیان آوری بر انسان ها نداشته است. پس چرا حالا داشته باشد؟ در واقع مردم بحث می نمایند که افزایش دما به رشد گیاهان در منطقه های که اخیراً سرد و غیر قابل سکونت هستند یاری خواهد نمود. هم چنین افزایش سطح کربن دی اکسید رشد گیاهان را تحریک خواهد نمود.

بحث رایج دیگر، علیه گرم شدن جهانی هوای کره زمین صعود ناگهانی در فعالیت خورشید است که موجب گرم شدن جهانی هوای کره زمین شده است نه اثرات پیشرفت و توسعه انسانی.

هر کس می تواند درک کند که بیشتر این بحث ها علیه گرم شدن جهانی هوای کره زمین واقعاً نادرست و یا غیر حقیقی هستند. افرادی که از این بحثها حمایت می نمایند منابع مقرره از فعالیت ها و صنایعی را دارند که در گرم شدن جهانی هوای کره زمین سهیم هستند. متأسفانه آنها قادر هستند که بخشی از جمعیت را به این عقیده متمایل نمایند که گرم شدن جهانی هوای کره زمین یک مسئله جدی نیست. کوشش های جدی برای برطرف این افسانه ها باید صورت گیرند و زمین را یک مکان بهتر برای زندگی کردن بسازند.

منبع: راسخون
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1974

به "بحث های علیه گرم شدن جهانی هوای کره زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحث های علیه گرم شدن جهانی هوای کره زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید