برای تراریوم و گلدان تان تاب بسازید

به گزارش مجله ابوذریون، با مقداری چوب پنبه و دیگر موادی که به راحتی در دسترس هستند این تاب بامزه را برای تزیین تراریوم یا گلدان هایتان بسازید! کاری ندارد!

برای تراریوم و گلدان تان تاب بسازید

می خواهید آدم کوچولوها را به تراریوم تان جلب کنید؟! پس باید وسیله ای مجذوب کننده برایشان فراهم آورید! این تاب زیبا و راحت برترین وسیله ای است که می توانید در اختیارشان قرار دهید!

چه چیزهایی احتیاج دارید؟

- چوب پنبه

- نخ معمولی یا نخ قلابدروزی

- میخ چوبی (پایه چوبی، با ارتفاع 7 سانتی متر و قطر چند میلی متر)

- نوار چسب

- رنگ (دلخواه)

- دریل دستی

- سوزن

- کاتر (تیز بر)

- چسب حرارتی

مرحله اول: چوب پنبه را ببر!

چوب پنبه را به یاری کاتر از وسط و به صورت طولی ببرید. اگر دو سر چوب پنبه رنگ دارد آن را هم برش دهید و جدا کنید. در این قسمت مواظب باشید دست تان را نبرید!

مرحله دوم: سوراخ کنید!

به یاری دریل دستی هر دو انتهای چوب پنبه را سوراخ کنید تا به طرف دیگر آن برسید. این سوراخ ها جای قرار گیری ریسمان تاب است.

مرحله سوم: ریسمان را اضافه کنید

ریسمان را از یک سوزن رد کنید و به راحتی از میان سوراخی که درون چوب پنبه ایجاد کردید عبورش دهید. اگر سوزن مناسبی برای این کار پیدا نکردید، سوراخ ها را اندکی بزرگ تر کنید و ریسمان را با دست از میان آن عبور دهید. ریسمان را در طرف دیگر چوب پنبه گره بزنید تا محکم بایستد. در انتهای دیگر چوب پنبه هم همین کار را تکرار کنید. حالا نشیمنگاه تاب تان آماده است!

مرحله چهارم: پایه ها را به هم بچسبانید

برای ساخت فریم تاب، میخ های چوبی را روی هم بگذارید به طوری که x شکل شوند. از محل تلاقی میخ های چوبی تا انتهای آنها باید حدود 6 میلی متر فاصله باشد. در محل تلاقی تکه ای نوار چسب روی چوب ها قرار دهید تا آنها را به هم بچسبانید. حالا نوار چسب را دور میخ های چوبی بپیچید. به همین صورت یک پایه دیگر هم برای تاب تان درست کنید.

مرحله پنجم: چسب حرارتی

چسب حرارتی را در محل تلاقی میخ های چوبی بریزید تا فریم تاب آماده گردد. سپس اجازه دهید به خوبی خشک گردد.

مرحله ششم: چوب بالا را اضافه کنید

بعد از خشک شدن چسب حرارتی، چسب نواری را از پایه ها باز کنید. 1 قطره چسب حرارتی در بالای هر کدام از محل تلاقی های 2 پایه تاب بریزد و میخ چوبی دیگری را در این محل بچسبانید تا دو پایه به هم متصل شوند و فریم کلی تاب شکل گیرد. اجاره دهید چسب به خوبی خشک گردد.

مرحله هفتم: تاب را سر هم کنید و رنگ کنید!

ریسمان های تاب را به میخ چوبی بالایی گره بزنید و نخ های اضافه را بچینید.

حالا نوبت قسمت هیجان انگیز تر ماجرا می رسد! تزیین تاب تان! ابتدا تاب را با یک رنگ شاد رنگ کنید. می توانید از چند رنگ هماهنگ یا متضاد هم بهره ببرید. اگر نقاشی تان بد نیست، نقش و نگاری روی نشیمنگاه و پایه ها بیندازید!

یک عروسک کوچک یا مجسمه تهیه کنید و آن را با استفاده از چسب حرارتی روی جایگاه تاب بچسبانید و یا به همان صورت روی تاب قرارش دهید.

حالا تاب کوچک تان را درون تراریوم، باغچه یا گلدان قرار دهید و برای اینکه به خوبی ثابت گردد، پایه ها را اندکی در خاک فشار دهید.

چند نکته …

- مواظب باشید هنگام آبیاری تراریوم، آب با تاب برخورد نکند چرا که ممکن است باعث شسته شدن و جاری شدن رنگ درون خاک گردد و برای گیاهان تان مضر باشد.

- تا حد امکان از رنگ های ضد آب بهره ببرید

- این تاب را می توانید در میزان های بزرگ تر برای تزیین باغچه تان هم درست کنید اما برای این کار باید از تخته های چوبی، میخ و در کل از مواد مستحکم تری بهره ببرید!

منبع: فوت و فن
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2259

به "برای تراریوم و گلدان تان تاب بسازید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای تراریوم و گلدان تان تاب بسازید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید