تعدادی از ملی پوشان هندبال خداحافظی نمایند

به گزارش مجله ابوذریون، کارشناس و پیشکسوت هندبال گفت: تیم قوی تا چند سال آینده برای هندبال کشور ساخته نخواهد شد مگر اینکه روی جوانان سرمایه گذاری کنیم بنابراین باید تعدادی از ملی پوشان خداحافظی نمایند و جوانان را جایگزین آنها کرد.

تعدادی از ملی پوشان هندبال خداحافظی نمایند

مصطفی غلامی در گفت و گو با خبرنگاران، در خصوص عملکرد تیم ملی هندبال ایران در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار کرد: تنها دوره ای بود که همه بازیکنان در اختیار تیم ملی هندبال بودند. با وجودی که مدت اردوهای آمادگی بسیار کم بود، واقعا همه بازیکنان همکاری لازم را با تیم ملی داشتند. متاسفانه بازیکنان مسائلی همچون خدمت سربازی، حضور در باشگاه های اروپایی و مصدومیت داشتند، اما در مجموع فوق العاده عمل کردند و سنگ تمام گذاشتند. ملی پوشان جلوی کره جنوبی بدشانسی آوردند. اگر به جای تساوی کره را می بردیم اکنون راهی مسابقات دنیای بودیم. بازیکنان با تمام وجود کار کردند، فدراسیون هم همه کوشش خود را کرد اما متاسفانه نشد.

وی در پاسخ به این سوال که فدراسیون هندبال اکنون باید برای دو سال آینده یعنی مسابقات قهرمانی آسیا و بازی های آسیایی چه کند گفت: باید از پیشکسوتانی که مشغول به کار هستند دعوت کنیم تا در اتاق فکر راهکارهای مناسب ارائه دهند. ببینیم که در آینده باید به چه شکلی مسابقات لیگ را برگزار کنیم. چگونه باید تیم های رده های پایه، امید و عظیمسالان را رشد دهیم تا پیروز عمل نمایند. باید آنالیز گردد که چگونه پیش رویم تا یک تیم ملی قوی داشته باشیم. دیدارهای تدارکاتی داشته باشیم و برای آن ها برنامه ریزی گردد. مدرس و داور خارجی بیاوریم تا سطح مربیان و داوران ما ارتقا یابد.

پیشکسوت هندبال ایران در ادامه در خصوص ارتقای لیگ هندبال گفت: باید لیگ را قوی کرد تا هنگام دعوت بازیکنان به تیم ملی احتیاج به آمادگی جسمانی نداشته باشیم و تنها روی هماهنگی بازیکنان کار گردد. باید باشگاه های قوی داشته باشیم، در حال حاضر در مسابقات لیگ به جای مراکز استان ها تنها شهرستان ها تیم دارند. یک زمانی استان ها در مسابقات تیم داشتند اما الان مشهد، تبریز، شیراز، تهران و .. در لیگ تیم ندارند. باید پای اسپانسرهای قوی به هندبال باز گردد و باشگاه های عظیم مثل پرسپولیس، استقلال، سایپا و پیکان به این رشته باز گردد. باید فدراسیون هندبال کاری کند که تمامی باشگاه های کشور تیم هایی در رده پایه داشته باشند تا تیم ملی بتواند از بهترین بازیکنان استفاده کند.

کارشناس هندبال اعلام کرد: تهران با این همه جمعیت چرا در هندبال تیم ندارد. تا مادامی که تیم هندبال در تهران تشکیل نگردد و در لیگ و رده های پایه نباشد، باشگاه های مهم مانند پرسپولیس و استقلال در این رشته تیمداری ننمایند هندبال درست نخواهد شد. هندبال تهران که راه بیفتد هندبال ایران هم راه می افتد و مسائل برطرف خواهد شد. از همین جا از رییس فدراسیون هندبال می خواهم که برای استان تهران فکری کند. وقتی پایتخت کشور فاقد یک رشته باشد آن رشته از بین خواهد رفت.

غلامی به اهمیت رده های پایه اشاره نمود و گفت: بایستی زیربنای هندبال ایران را قوی کرد. تیم های جوانان و نوجوانان بسیار اهمیت دارند. نمی گردد که یک ساختمان را از طبقه چهارم ساخت، باید ابتدا زیر بنا را قوی کرد. خروجی هندبال ما از رده های پایه است. سال های گذشته زمانی که تیم های رده های پایه به دنیای رسیدند تیم ملی عظیمسالان قوی ساخته شد. تیم قوی تا چند سال آینده برای هندبال کشور ساخته نخواهد شد مگر اینکه روی جوانان سرمایه گذاری کنیم تا چهار سال آینده به تیم ملی عظیمسالان برسند. باید تعدادی از ملی پوشان خداحافظی نمایند همانطور که خودشان خواستند و جوانان خوبی را جایگزین آن ها کرد.

وی ادامه داد: باید مسائل زیربنایی حل گردد تا تیم های پرقدرت داشته باشیم. در کشورهای دیگر بازیکنان رده های پایه حقوق می گیرند اما در ایران اینطور نیست. نمی گویم جوانان و نوجوانان زندگی خود را از همین حقوق تامین نمایند اما حداقل پول رفت و برگشت یا پول تو جیبی که باید به آن ها داد تا وقتی من مربی می گویم چرا تمرین نیامدی پاسخ بشنوم مگر حقوق می دهید که اینقدر به ما زور می گویید. همچنین مسابقات جوانان و نوجوانان کشور باید به صورت لیگ برگزار گردد نه اینکه 30 تیم یک هفته در یک شهر دور هم جمع شوند و روزی دو بازی انجام دهند. اینکه یک تیم در یک هفته 8 تا 9 بازی کند که نمی گردد.

مربی اسبق تیم ملی هندبال ایران به قراردادهای پایین در لیگ برتر هندبال اشاره نمود و گفت: قرارداد بهترین تیم هندبال ایران با یک بازیکن فوتبال هم برابری نمی کند. یعنی قرارداد همه اعضای یک تیم هندبال از کادر فنی تا بازیکنان از یک بازیکن فوتبال کمتر است. قبول داریم که فوتبال ویترین ورزش کشور است اما نباید صد درصد توجه رسانه ها به سمت این رشته باشد. اگر رسانه عادلانه به رشته های ورزشی توجه کند همه رشته ها پیشرفت می نمایند. همه ورزشکار هستند یکی فوتبال را انتخاب نموده و بقیه بسکتبال، والیبال، هندبال. نباید این همه با فوتبال فاصله داشته باشیم. آیا در دنیا هم همینطور است؟ اگر 50 درصد به فوتبال بها می دهند 50 درصد به سایر رشته ها اهمیت می دهند، اما در ایران 90 درصد فوتبال است و تنها 10 درصد زمان، وقت و هزینه برای رشته های دیگر. جراید هستند که درون بازیکن ایجاد انگیزه می نمایند.

مدیر فنی تیم ملی جوانان در ادامه گفت: در حال حاضر تیم جوانان و نوجوانان چند مرحله اردو را پشت سر گذاشته است. رییس فدراسیون همکاری های لازم را دارد و خیلی به رده های پایه توجه می گردد چون می داند اگر رده های پایه در مسابقات قهرمانی آسیا که مرداد سال آینده انجام خواهد شد نتیجه بگیرد و دنیای گردد صد در صد تا دو سه سال آینده بهترین تیم ملی عظیمسالان را خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 976

به "تعدادی از ملی پوشان هندبال خداحافظی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعدادی از ملی پوشان هندبال خداحافظی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید