تنوع غذای ایران برای جذب گردشگر

به گزارش مجله ابوذریون، یک مسئول سازمان میراث فرهنگی گفت: جشنواره سفره ایرانی فرصتی برای استفاده از جاذبه های گردشگری مناطق مختلف در جهت جذب گردشگر است زیرا تنوع غذایی به توسعه گردشگری نیز یاری می نماید.

تنوع غذای ایران برای جذب گردشگر

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزا کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سال جاری برای نخستین هشت جشنواره سفره ایرانی، سلسله وار از اردیبهشت در مناطق مختلف کشور برگزار گردید که آخرین جشنواره در منطقه 8 کشور به میزبانی خوزستان بود. جشنواره منطقه 8 کشور با معرفی برترین سرآشپزهای استان های هرمزگان، بوشهر و خوزستان و منطقه آزاد اروند روز آدینه به کار خود انتها داد.

در این هشت جشنواره، 31 استان کشور تمام ظرفیت های خود را در زمینه سفره های مختلف و غذاهای سنتی به نمایش گذاشتند، ضمن آنکه آشپزهای مختلف در رقابت با یکدیگر، ظرفیت های غذا را به عنوان جاذبه های گردشگری مناطق مختلف معرفی کردند و به علاوه دستیابی به 32 منوی غذای ایرانی از مهمترین دستاوردهای این جشنواره در هشت منطقه کشور بود.

در این رابطه مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: این جشنواره موتوری است که همه بخش های صنعت گردشگری از جمله تورهای گردشگری، هتل ها و رستوران ها را به حرکت در می آورد، به علاوه مسائل فرهنگی در این سریِ جشنواره، خیلی خوب دیده شده و مطالعات بسیاری در این حوزه انجام شده است.

همچنین خسرو نشان مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان نیز درباره جشنواره سفره ایرانی گفت: این جشنواره ترکیبی از نمایشگاه خوراکی ها، برگزاری مسابقه بین سرآشپز ها و اماکن پذیرایی بود. جشنواره سفره ایرانی فرصتی برای استفاده از جاذبه های گردشگری مناطق مختلف در جهت جذب گردشگر است زیرا تنوع غذایی به توسعه گردشگری نیز یاری می نماید.

وی اضافه نمود: کنار جشنواره سفره ایرانی، صنایع دستی مرتبط نیز در قالب نمایشگاه عرضه شد، همچنین آیین هایی از مناطق هرمزگان، بوشهر و خوزستان نیز در این نمایشگاه ها ارائه شد، در واقع این جشنواره به رنگین کمانی از جاذبه های گردشگری تبدیل شد، جشنواره ای که در نوع خود تجربه گران بهایی بود زیرا پیش از این کمتر شاهد برگزاری چنین جشنواره هایی بودیم.

نشان گفت: جشنواره سفره ایرانی و برنامه های جنبی آن باعث شد که مردم استان استقبال خوبی از این جشنواره داشته باشند، حتی با وجود اینکه محل جشنواره در حدفاصل آبادان و خرمشهر بود، بازدید کنندگان از سراسر استان در این جشنواره حضور پیدا کردند. تعدادی از دفاتر گردشگری ابتکاری به خرج دادند و بازدیدکنندگانی را از اهواز و دزفول به سوی این جشنواره سوق دادند.

وی اضافه نمود: همه این موارد نشان می دهد این تجربه، تجربه موفقی است و باید استمرار داشته باشد تا به هدف اصلی برگزاری چنین جشنواره هایی که جذب گردشگری است برسیم. از طرف دیگر سرآشپزها، هتل ها، رستوران ها و اماکن پذیرایی با نحوه کار و خدمات همدیگر آشنا می شوند.

به گزارش میراث فرهنگی، جشنواره ملی سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری قرار است سال آینده نیز برگزار گردد و از میان 31 آشپز استان های مختلف، 3 آشپز برتر ایران معرفی خواهند شد. با توجه به اینکه سالانه حدود 300 میلیارد دلار هزینه کرد گردشگر از محل تغذیه است و اگر بتوان سفره ایرانی را در کشور آن قدر برجسته کرد که مورد شناسایی و آشنایی گردشگرهای بین المللی و حتی داخلی باشد می توانیم سهم خوبی از این هزینه کرد، در داخل کشور داشته باشیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 835

به "تنوع غذای ایران برای جذب گردشگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنوع غذای ایران برای جذب گردشگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید