تکرار، آنالیز طرح تامین آب استان های شرقی و مرکزی از دریای عمان در مجلس

به گزارش مجله ابوذریون، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس از آنالیز طرح تامین آب استان های شرقی و مرکزی از دریای عمان در این کمیسیون اطلاع داد.

تکرار، آنالیز طرح تامین آب استان های شرقی و مرکزی از دریای عمان در مجلس

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

سید ابوالفضل موسوی بیوکی، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، با بیان اینکه موضوع تامین آب برای استان های شرقی یعنی استان سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی و جنوبی در دستورکار کمیسیون واقع شده است،گفت:مسئولان وزارت نیرو و کارشناسان معتقد هستند که برای تامین آب این 3 استان باید از دریای عمان آب را انتقال دهیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت استان سیستان و بلوچستان در زمینه امنیت، توسعه و همچنین پایداری جمعیت شرق کشور انتقال آب از دریای عمان به این استان از حساسیت و اهمیت بیشتری برخوردار است.

نایب رئیس کمیسیون عمران توضیح داد: نماینده زابل برای تامین آب سیستان و بلوچستان طرحی را مطرح نموده که این طرح 2 جلسه هم در کمیسیون عمران مورد آنالیز قرار گرفته و مقرر شده که طرح مذکور برای ارزیابی در صحن تقدیم هیئت رئیسه مجلس گردد.

موسوی یادآور شد: بخش خصوصی برای انتقال آب از دریای عمان به بخش های شرقی کشور اعلام آمادگی نموده و در این زمینه کنسرسیوم تشکیل داده اند که امیدواریم که با توجه به اینکه بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این بخش پیش قدم شده، دولت نیز از این موضوع حمایت کند.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه، 30 درصد آب آشامیدنی استان های همجوار با دریای عمان باید به وسیله تاسیسات آب شیرین کن تامین گردد،گفت: طبق گزارش مسئولان وزارت نیرو کار های مطالعاتی نیز در این زمینه صورت گرفته و نقاطی که این تاسیسات باید در آنجا ها قرار گیرند شناسایی و معین شده است.

نماینده مردم یزد در مجلس متذکر شد کرد: با توجه به اینکه وضعیت آب های سطحی و پشت سد ها چندان مناسب نیست لذا ضروری است تا تامین آب به وسیله آب شیرین کن ها سریع تر اجرایی گردد.

موسوی با بیان اینکه موضوع تامین آب فلات مرکزی یعنی استان های کرمان، یزد، اصفهان و همچنین سمنان نیز در دستورکار کمیسیون عمران قرار داشت، گفت: 2 حوزه یعنی حوزه های سرریز انتهای زاگرس و دریای عمان برای تامین آب این استان ها در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم یزد در مجلس تاکید نمود: جلسات کمیسیون عمران در این زمینه ادامه دارد تا با یاری دولت و مجلس این تصمیمات را هرچه به پایان برسانیم.

انتهای پیغام،

منبع: تسنیم
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 598

به "تکرار، آنالیز طرح تامین آب استان های شرقی و مرکزی از دریای عمان در مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکرار، آنالیز طرح تامین آب استان های شرقی و مرکزی از دریای عمان در مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید