همکاری ایران با ایتالیایی ها برای حفظ یوزپلنگ

به گزارش مجله ابوذریون، سازمان حفاظت محیط زیست از همکاری با کشور ایتالیا جهت حفاظت از یوزپلنگ آسیایی اطلاع داد.

همکاری ایران با ایتالیایی ها برای حفظ یوزپلنگ

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به کوشش های بین المللی سازمان حفاظت محیط زیست برای حفظ یوز گفت: سازمان حفاظت محیط زیست در این خصوص با برنامه عمران ملل متحد UNDP مذاکرات و رایزنی نموده است، همچنین به زودی پروژه ای بین المللی با طرف ایتالیایی آغاز خواهد شد که منتظر پاسخ ایتالیایی ها هستیم.

کیومرث کلانتری در نشست برخط با هفت استان یوزخیز به مناسبت روز ملی یوز با بیان این که یوز ایرانی گونه ای پرچم است، گفت: تمام هم و غم سازمان بر این است که یوز ایرانی را از خطر انقراض نجات دهد و برای این که این گونه به سرنوشت دو گربه سان دیگر یعنی شیر ایرانی و ببر مازندران دچار نگردد، از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر این که توجه به زیستگاه برای همه گونه ها مهم است، گفت: اولین اولویت سازمان، حفظ زیستگاه یوز است. اگر زیستگاه حفظ گردد، گونه نیز حفظ خواهد شد.

  • سازمان حفاظت محیط زیست

وی انتقال سه قلاده یوز از اسارت به زیستگاه طبیعی را از دستاوردهای این معاونت دانست و اظهار کرد: مشاهده چهار خانواده یوز در پارک ملی توران خبر خوشی برای مردم و دوستداران محیط زیست است که نشان از درستی راهبرد توجه به زیستگاه است.

کلانتری در انتها از درخواست صندوق ملی محیط زیست برای حمایت از یوز ایرانی اطلاع داد.

در این جلسه که شهاب الدین منتظمی، مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست نیز در آن حضور داشت، مدیران کل استان های سمنان، کرمان، یزد، اصفهان، خراسان های شمالی، رضوی و جنوبی، ضمن گرامی داشتن روز ملی یوز، به صورت ویدئو کنفرانس دستاوردهای استان خود را در مورد حفظ یوز ایرانی بیان و مسائل محلی را در این زمینه با معاون طبیعی سازمان مطرح کردند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1249

به "همکاری ایران با ایتالیایی ها برای حفظ یوزپلنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری ایران با ایتالیایی ها برای حفظ یوزپلنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید