جدول فروش انگلستان به لوییجی خوشامد گفت

به گزارش مجله ابوذریون، بازی Luigis Mansion 3 با پشت سر گذاشتن The Legend of Zelda: Links Awakening و Super Mario Maker 2 به رکورد سریعترین فروش برای نسخه های فیزیکی بازی های نینتندو در سال 2019 دست یافت.

جدول فروش انگلستان به لوییجی خوشامد گفت

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

البته که دست یافتن به این مهم تا حدی بدین دلیل بود که این بازی 24 ساعت زودتر از هر دو بازی نامبرده عرضه شد، چراکه نینتندو که قصد داشت این ماجراجویی شکار ارواح را برای هالووین در ویترین فروشگاهها داشته باشد، بازی را یک روز زودتر، و در روز پنجشنبه عرضه کرد.

با این وجود، هنوز هم شاید هضم اینکه یک بازی بر مبنای شخصیت لوییجی، بهتر از زلدا و ماریو عمل نماید سخت باشد، ولی نینتندو به عرضه این بازی روی سوییچ اعتقاد زیادی داشت. بازی در مراسم E3 سال جاری تبلیغات وسیعی داشت، و بازی قبلی این مجموعه هم (Luigis Manson 2 روی 3Ds) حدود 5.5 میلیون نسخه فروخته بود.

عرضه نسخه فیزیکی بازی در واقع 140 درصد نسبت به نسخه قبلی - که ماه مارس 2013 عرضه شده بود - رشد داشته است، و این تازه فروش دیجیتال بازی را شامل نمی شود (نینتندو ارقام فروش دیجیتال بازی ها را اعلام نمی نماید، و در این جدول هم لحاظ نشده است). با اینحال انتظار نداشته باشید که لوییجی برای مدت زیادی این رکورد را در اختیار داشته باشد، چراکه بازی Pokémon Sword and Shield قرار است آخر همین ماه عرضه شود.

گرچه لوییجی پرفروشترین بازی جدید این هفته بود، باید به این صندلی قناعت می کرد، چراکه Call of Duty: Modern Warfare با فاصله صندلی اول فروش را تصاحب کرده است. در واقع این دومین صدرنشینی متوالی برای این بازی تیراندازی است، که تنها افت فروشی 43 درصدی را نسبت به هفته آغازین خود تجربه کرده است.

تنها بازی جدید دیگر جدول در این هفته، دوگانه کلاسیک دیزنی است که مشتمل است بر عناوین پلتفرمر علاءالدین (Aladdin) و شیر شاه (Lion King). این بسته خاطره انگیز که توسط استودیوی Nighthawk Interactive منتشر شده، در صندلی دوازدهم جدول نهاده شد. بیشترین فروش این عنوان هم با 48 درصد روی کنسول سوییچ بوده است، که کنسولهای پلی استیشن 4 با 38 درصد، و ایکس باکس وان با 14 درصد آنرا دنبال می نمایند. البته که این آمارها هم صرفا خبر از میزان فروش نسخه فیزیکی بازی ها می دهد.

بقیه جدول هم از نامهای آشنای همیشگی تشکیل شده است. در صندلی سوم بازی فیفا 20 (FIFA 20) قرار گرفته است، که حالا از رقم یک میلیون فروش نسخه فیزیکی هم عبور کرده؛ و Mario Kart 8: Deluxe هنوز هم بازی مورد علاقه خریداران تازه سوییچ است، و در مقام چهارم جدول.

اما در خصوص بازی های جدید هفته پیش، Outer Worlds ساخته Obsidian در صندلی پنجم قرار گرفته است. این بازی در هفته دوم عرضه اش با 60 درصد افت فروش، سقوطی یک پله ای داشته است. بازی انحصاری Medievil برای پلی استیشن با افت فروشی 64 درصدی از صندلی پنجم به دهم تنزل پیدا کرده، و WWE 2K20 هم با افت فاحش 81 درصدی، از مقام سوم به صندلی چهاردهم پرتاب شده است. این عنوان کشتی کج 2K از زمان انتشار به دلیل حجم عظیم باگها و ایرادات کلی بازی، با نقدها تندی روبرو شده است.

اما بازی نسبتا جدیدی که هنوز هم با قدرت به فروش خود ادامه می دهد، آخرین نسخه از مجموعه گیاهان علیه زامبی ها یعنی Plants vs. Zombies: Battle for Neighborville است. فقط سه هفته از انتشار این بازی الکتروینک آرتز (EA) می گذرد، و میزان فروش آن در هفته سوم، از هفته آغازین انتشار آن بیشتر بوده است. طبق گزارش جدول فروش دیجیتال GSD، استقبال از نسخه دیجیتال بازی بسیار بالاست.

بازی قدرتمند دیگر این هفته هم Ring Fit Adventure - بازی خانوادگی اختصاصی نینتندو سوییچ - است که سه هفته پیش منتشر شده بود، و از قضا در هفته دوم بیشتر از هفته اول فروخته بود. این بازی این هفته هم با افت فروش راضی نماینده 21 درصدی، در مقام هفتم جدول نهاده شد.

با این احتساب، و با توجه به اینکه در این هفته هیچ عرضه بزرگی در مقیاس کال آو دیوتی یا فیفا نداشته ایم، بازار انگلستان فروش قابل قبولی را تجربه کرده است. فروش بازی ها نسبت به هفته قبل تنها 23 درصد افت را تجربه کرده، که نتیجه بسیار خوبی است، آنهم یک هفته پس از عرضه مدرن وارفر. البته فروش خوب کنسول نینتندو سوییچ به فروش بازی های این پلتفرم یاری زیادی کرده است - 12 بازی انحصاری سوییچ در بین 40 بازی اول جدول خودنمایی می نماید - و باندلهای ایکس باکس وان هم برای عناوینی چون Forza Horizon 4، Gears 5، Sea of Thives، و Minecraft همه به رشد فروش هفتگی یاری شایانی کرده است.

عنوان بازی هفته جاری هفته پیش
Call of Duty: Modern Warfare 1 1
Luigis Mansion 3 2 عنوان جدید
FIFA 20 3 2
Mario Kart 8: Deluxe 4 6
Outer Worlds 5 4
Ghost Recon: Breakpoint 6 8
Ring Fit Adventure 7 7
Plants vs. Zombies: Battle for Neighborville 8 9
Grand Theft Auto V 9 11
Medievil 10 5
منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 554

به "جدول فروش انگلستان به لوییجی خوشامد گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدول فروش انگلستان به لوییجی خوشامد گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید