جلوگیری از سرقت دریچه های شرکت آب وفاضلاب با نانو فناوری

به گزارش مجله ابوذریون، یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در برج فناوری دانشگاه شریف به منظور جلوگیری از سرقت دریچه های فلزی شرکت آب وفاضلاب با بهره گیری از ویژگی های نانوذرات روش نوآورانه ای در این زمینه ارائه کرد که مورد استقبال شرکت های آب و فاضلاب نهاده شد.

جلوگیری از سرقت دریچه های شرکت آب وفاضلاب با نانو فناوری

به گزارش خبرنگاران، یکی از شرکت های فناور فعالیت خود را در زمینه فراوری محصولات نانوکامپوزیت سیمانی شروع کرد. نانوکامپوزیت های سیمانی فراوری شده در این مرکز دارای خواص مشابه فولاد بوده و می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای مصارف مختلف صنعتی باشد.

علی شفیعیون، مدیرعامل این شرکت سرقت دریچه های فلزی آب و فاضلاب را یکی از چالش های شهرداری تهران دانست و گفت: این مشکل با دانشگاه صنعتی شریف مطرح شد و ما مطالعات بر روی ساخت دریچه های بتنی را در این دانشگاه شروع کردیم و در نهایت دریچه های بتنی سبک و مقاوم تقویت شده با نانوذرات را به فاز تجاری سازی رساندیم.

وی عدم امکان سرقت دریچه های بتنی را از مزیت های این محصول دانست و یادآور شد: از این رو مشکل شرکت آب وفاضلاب حل شد، علاوه بر آن ما برای توسعه این دریچه ها چند مزیت را درنظر گرفتیم که شامل سبک بودن دریچه ها، مقاومت در برابر تابش نور خورشید و نفوذ آب و گاز می گردد.

به گفته این محقق، نفوذ آب و گازها به دلیل ایجاد یون هایی در بتن موجب زوال ساختاری دریچه می گردد؛ از این رو از نانوذرات استفاده شد تا نفوذپذیری دریچه های آب نسبت به آب و گاز تقریبا به صفر نزدیک شد.

شفیعیون از تجاری سازی این محصول اطلاع داد و یادآور شد: در یکی از قراردادها 5 هزار دریچه در مدت 5 ماه فراوری شد که در اختیار شرکت فاضلاب تهران قرار دادیم، علاوه بر آن شرکتی دیگر نیز 4 هزار دریچه را خریداری کرد. شرکت آب و فاضلاب اهواز نیز به دلیل سرقت، بیش از هزار دریچه سفارش داده بود.

به گزارش ستاد توسعه نانو، وی خاطر نشان کرد: افزودن نانوذرات به دریچه ها تغییر چندانی در قیمت محصول به وجود نیاورده، ولی کارایی دریچه ها به شکل قابل توجهی بهبود یافته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1139

به "جلوگیری از سرقت دریچه های شرکت آب وفاضلاب با نانو فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوگیری از سرقت دریچه های شرکت آب وفاضلاب با نانو فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید