همکاری فناورانه ایران و بوسنی توسعه می یابد

به گزارش مجله ابوذریون، به گزارش خبرنگاران به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی،سیاوش ملکی فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در راس هیاتی تجاری به بوسنی و هرزگوین رفت. وی در نشتی با رئیس اتاق بازرگانی بوسنی و هرزگوین، رئیس اتاق بازرگانی فدراسیون بوسنی و رئیس اتاق بازرگانی سارایوو گفت: پتانسیل همکاری فناورانه بین شرکت های ایرانی و بوسنیایی وجود دارد.

همکاری فناورانه ایران و بوسنی توسعه می یابد

معاون صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: ما در ایران راه طولانی و پرفراز و نشیبی را برای کسب توانمندی های فناورانه و دستیابی به دانش فنی طی کردیم. بعد از انقلاب اسلامی و در طول بیش از 40 سال اخیر، ما در ایران همیشه برای توسعه علم و فناوری و نوآوری کوشش نموده ایم و توانستیم در بسیاری از امور مستقل شده و تجهیزات روز جهان را بومی سازی کنیم.

وی با بیان اینکه ما صاحب یکی از اکوسیستم های نوآوری منطقه جنوب غرب آسیا هستیم و کوشش کردیم تا به فناوری های بسیاری دست یابیم، گفت: در حال حاضر از بیش از 45 پارک فناوری، صدها مراکز رشد و فناوری، مراکز نوآوری و دانشگاه در کشور برخورداریم و بیش از 4 میلیون دانشجو در منطقه ها و در رشته های مختلف نمود خود را در بیش از 6400 شرکت دانش بنیان نشان داده است.

ملکی فر اضافه کرد: این شرکت ها در حوزه های مختلف فناوری از سلامت گرفته تا مواد پیشرفته و نانو، حوزه کشاورزی، ماشین آلات و ... به فراوری محصولات خود می پردازند.

وی در ادامه وظیفه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری را حمایت و تامین اقتصادی شرکت های دانش بنیان دانست.

به گزارش خبرنگاران، سیزدهمین پایگاه دائمی محصولات دانش بنیان ایرانی در شهر سارایوو صبح امروز در مراسمی با نمایش محصولات 25 شرکت دانش بنیان افتتاح شد.

این پایگاه با حضور سفیر ایران در بوسنی و هرزگوین، دکتر سیاوش ملکی فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی و سرپرست هیات تجاری و فناوری اعزامی از کشورمان به بوسنی و افشین کلاهی رئیس کمیسیون کسب وکارهای دانش بنیان اتاق ایران افتتاح شد و طی آن محصولات 25 شرکت دانش بنیان ایرانی به نمایش گذاشته شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1986

به "همکاری فناورانه ایران و بوسنی توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری فناورانه ایران و بوسنی توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید