خبرنگاران تحلیلگر عراقی:تحریم الفیاض بیانگر بی احترامی آمریکا به حاکمیت عراق است

به گزارش مجله ابوذریون، بغداد - خبرنگاران- تحلیلگر برجسته عراقی اقدام آمریکا در اعمال تحریم علیه رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق را بیانگر بی احترامی به حاکمیت این کشور دانست.

خبرنگاران تحلیلگر عراقی:تحریم الفیاض بیانگر بی احترامی آمریکا به حاکمیت عراق است

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران، هاشم الکندی تحلیلگر سیاسی برجسته عراق آدینه شب در واکنش به اقدام وزارت خزانه داری آمریکا در اعمال تحریم هایی علیه فالح الفیاض رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق گفت: سازمان الحشد الشعبی عراق همیشه نقشه های آمریکا را نقش برآب نموده و ناکام گذاشته است.

وی در گفت وگو با شبکه دجله عراق تاکید نمود: تحریم آمریکا علیه الفیاض بیانگر عدم احترام این کشور به حاکمیت عراق است.

سازمان الحشد الشعبی عراق یک نهاد رسمی و قانونی و زیر مجموعه فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق است اما دولت در حال خروج ترامپ در آخرین روزهای خود هم از دشمنی با جبهه مقابله کننده با تروریست هایِ دست نشانده کوتاه نیامد و آدینه شب فالح الفیاض رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق را در فهرست تحریم خود قرار داد.

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا آدینه شب گفت که فالح الفیاض را در فهرست تحریم خود قرار داده است.

فالح الفیاض رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق تا به امروز بارها خواستار خروج نیروهای بیگانه و در صدر آنها نیروهای آمریکایی از عراق بر اساس مصوبه مجلس عراق در این زمینه شده است.

نیروهای اشغالگر آمریکایی از سال 2003 میلادی در عراق مستقر هستند که بزرگترین پایگاه آنها عین الاسد در استان الانبار در غرب این کشور است.

آمریکایی ها همچنین شماری از نیروهای نظامی و سامانه های پدافندی را در سفارت خود در منطقه تحت تدابیر شدید امنیتی سبز در قلب بغداد مستقر نموده اند.

دولت آمریکا پیشتر گفت که تعداد نیروهای خود در عراق را به میزان 500 نفر کاهش می دهد و درپی آن، ستاد عملیات مشترک عراق گفت که خروج نخستین گروه نظامیان آمریکایی از این کشور در چارچوب توافق اخیر بین بغداد و واشنگتن شروع شده است.

ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش به تازگی شمار کل نیروهای آمریکایی در خاک عراق را سه هزار نفر گفت، با این حال، بعضی از منابع سیاسی و امنیتی عراق شمار واقعی این نیروها در کشورشان را بیش از رقم اعلام شده دانسته و خواستار شفاف شدن موضوع هستند.

مسئولان و مردم عراق در مناسبت های مختلف بر لزوم خروج نیروهای آمریکایی از کشورشان در راستای اجرای مصوبه مجلس در این زمینه تاکید نموده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1579

به "خبرنگاران تحلیلگر عراقی:تحریم الفیاض بیانگر بی احترامی آمریکا به حاکمیت عراق است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تحلیلگر عراقی:تحریم الفیاض بیانگر بی احترامی آمریکا به حاکمیت عراق است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید