خدمات پس از فروش در صدر شکایات خودرویی

به گزارش مجله ابوذریون، بسیاری از خودروسازان جهان، خدمات پس از فروش را به عنوان یک اصل در پایداری فروش و جلب مشتری در نظر می گیرند و تا حد امکان اجازه نمی دهند اعتبار و درآمدزایی شان از این ناحیه ضربه بخورد.

خدمات پس از فروش در صدر شکایات خودرویی

بازگشت تحریم های خودروسازی، تمامی بخش های این حوزه را تحت تاثیر خود قرار داده و در کنار آن، افت ارزش پول ملی، موجب شده تا بسیاری از قطعات و لوازم خودروهای موجود در بازار، که به صورت وارداتی در بازار موجود هستند، دچار افزایش قیمت قابل توجهی شوند.

بیشتر بخوانید: فرمول قیمت گذاری نو خودرو در جهت افزایش فراوری

طبق آنالیز های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، خدمات پس از فروش در صدر جدول شکایات مشتریان از عرضه کنندگان خودرو طی سال 98 واقع شده است. در این گزارش، محور اصلی شکایت از خودروسازان، اعتراض به عملکرد نمایندگی های ارائه دهنده خدمات پس از فروش بوده که فراوانی بیشتری نسبت به موارد دیگری مانند فروش و سطح کیفی خودروها داشته است.

بیشتر بخوانید: عایدی دولت از واردات خودروهای کارکرده از منطقه ها آزاد چقدر است؟

براساس ارزیابی های انجام شده مردم از عملکرد شرکت های خدمات پس از فروش خودروسازی ناراضی هستند و کمبود یا نبود قطعات یدکی،کیفیت پایین قطعات، خدمات و تعمیرات، هزینه تراشی بی مورد، کمبود تعداد نمایندگی های مجاز و عدم انجام کار یا حل ایراد، جزء انتقاد اصلی مردم از خدمات پس از فروش خودرو در ایران است.

کمتر از یک دهم درصد از مجموع نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش از نظر عملکرد و تامین رضایت مشتریان در رتبه یک قرار دارند و براساس ارزیابی ها از مجموع 2440 نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش 39 شرکت خودروساز در سراسر کشور تنها 20 نمایندگی در سطح رتبه یک قرار دارند.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2250

به "خدمات پس از فروش در صدر شکایات خودرویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خدمات پس از فروش در صدر شکایات خودرویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید