خرید 40 میلیون تومانی کتابخانه موزه ملی ملک از نمایشگاه مجازی کتاب تهران

به گزارش مجله ابوذریون، محسن حق گو گفت: کتابخانه موزه ملی ملک به منظور تامین کتاب های مورد احتیاج خود، در دومین روز از برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، با صرف هزینه ای معادل 40 میلیون تومان، کتاب هایی با موضوع تاریخ و فرهنگ ایران سفارش داده که مراحل نهایی آن در حال اجرا است.

خرید 40 میلیون تومانی کتابخانه موزه ملی ملک از نمایشگاه مجازی کتاب تهران

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، محسن حق گو (رئیس اداره کتابخانه و معاون فرهنگی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک) با حضور و در مصاحبه با ستاد خبری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران ضمن تقدیر از برگزار نمایندگان نمایشگاه توضیح داد: 40 میلیون تومان اندازه بودجه ای است که کتابخانه موزه ملی ملک برای تامین کتاب های مورد احتیاج خود در نظر گرفته است و خوشبختانه توانستیم در دومین روز از برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران، این کتاب ها را سفارش دهیم.

وی اضافه کرد: قصد داریم با سفارش و خرید کتاب هایی با موضوع تاریخ و فرهنگ ایران که سال گذشته منتشر شده و در کتابخانه موجود نیست، بخش تخصصی کتابخانه موزه ملی ملک را تجهیز کنیم.

او با تاکید بر این نکته که جلب مشارکت بیشتر ناشران در نمایشگاه مجازی کتاب تهران یک ضرورت است، بیان کرد: یکی از پیشنهادات من برای برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه در سال های آینده این است که مسئولان بیشتر بر جلب مشارکت ناشران تمرکز نمایند.

رئیس اداره کتابخانه و معاون فرهنگی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک با بیان اینکه کتابخانه ملی ملک به عنوان یکی از 6 کتابخانه برتر کشور در میان مردم شناخته شده است، توضیح داد: عامه مردم کتابخانه ملی ملک را بیشتر به واسطه داشتن 100 هزار جلد کتاب و بیش از 19 هزار نسخ خطی ارزشمند که در 7هزار مجلد نگهداری می شوند، می شناسند.

او در ادامه با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران باتوجه به محدودیت های کرونایی و آلودگی هوا یک ضرورت برای جامعه و اهالی صنعت نشر کشور محسوب می گردد، اضافه کرد: وقتی چیزی برای صنعت نشر لازم است نمی توان به ماهیت آن نقدی وارد کرد، اما می توان بر نحوه اجرا و جزئیات آن نظر داد و پیشنهاداتی هم برای بهتر برگزار شدن این رویداد مهم فرهنگی به مسئولان ارائه کرد.

در خاتمه محسن حقگو با شرکت در پویش نذر کتاب، 8 جلد کتاب به نیت علی بن موسی الرضا (ع) با موضوع اخلاق اسلامی به کتابخانه عمومی شهر نائین زادگاه پدری اش که از توابع استان اصفهان است اهدا کرد.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن ماه شروع شده و تا دهم بهمن ماه 1400 ادامه خواهد داشت. علاقه مندان برای بازدید و خرید کتاب می توانند به ketab.ir مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 فروردین 1401 بروزرسانی: 18 فروردین 1401 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2147

به "خرید 40 میلیون تومانی کتابخانه موزه ملی ملک از نمایشگاه مجازی کتاب تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید 40 میلیون تومانی کتابخانه موزه ملی ملک از نمایشگاه مجازی کتاب تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید