دانش آموزان همیار گردشگر می شوند

به گزارش مجله ابوذریون، شیوه نامه اجرایی طرح همیار گردشگر توسط مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش امضا شد و این شیوه نامه 5 مهر رونمایی می گردد.

دانش آموزان همیار گردشگر می شوند

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، شیوه نامه اجرایی طرح همیار گردشگر مطابق تفاهم نامه امضا شده میان سازمان و وزارت آموزش و پرورش به منظور فرهنگ سازی و عملیاتی کردن پاسداشت میراث ارزشمند فرهنگی، مذهبی، طبیعی و تاریخی و نیز افزایش سطح دانش آموزان و خانواده ها در زمینه سفر و همچنین حفاظت از آثار تاریخی، جاذبه های طبیعی و گردشگری به امضا معاون گردشکری سازمان و معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش رسید این طرح در مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری روز پنجم مهرماه، رونمایی و سپس در سراسر کشور به اجرا در می آید.

در این شیوه نامه مشخصه هایی از جمله شناخت و حفظ میراث، شناساندن انواع میراث، تاثیرگذاری بومی و محلی برای گردشگری مسئولانه و میزبانی گردشگران داخلی و خارجی (گردشگرپذیری) به منظور دستیابی به اهداف مذکور طراحی شده است.

با تحقق شیوه نامه اجرایی طرح همیار گردشگر دستاوردهایی شامل آموزش، اشاعه و گسترش فرهنگ گردشگری مسئولانه در بین دانش آموزان، کوشش برای استفاده بهینه از ظرفیت های مردمی در توسعه گردشگری، آشنا کردن نسل جوان و نوجوان با آثار تاریخی و فرهنگی و تمدن غنی اسلامی - ایرانی، افزایش سطح آگاهی دانش آموزان نسبت به مسائل گردشگری، توجه به بحث گردشگری به عنوان شاخص اصلی توسعه، کوشش همگانی برای ایجاد نشاط در بین دانش آموزان، تبلیغ، ترویج و اشاعه فرهنگ حفاظت از منابع فرهنگی و طبیعی در راستای گردشگری پایدار و نیز تربیت نسلی مسئولیت پذیر و مشارکت جو در امر گردشگری قابل انتظار خواهد بود.

به گزارش سازمان میراث فرهنگی، گستره این طرح، دوره های تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم دختر و پسر (7 الی 17 سال) با موضوع ادارات کل آموزش و پرورش استان، شهرستان، اردوگاه ها و کانون های فرهنگی تربیتی را شامل خواهد شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 781

به "دانش آموزان همیار گردشگر می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش آموزان همیار گردشگر می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید