در گردشگری باید تغییر ذائقه داد، سیستان وبلوچستان مهمترین اولویت کاری من است

به گزارش مجله ابوذریون، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: نباید اجازه داد تا نقاط گردشگری در استان سیستان و بلوچستان به دست فراموشی سپرده گردد.

در گردشگری باید تغییر ذائقه داد، سیستان وبلوچستان مهمترین اولویت کاری من است

اگر علاقمند به سفر با بهترین ارزانترین قیمت تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران، زهرا احمدی پور در جلسه شورای راهبردی گردشگری استان اظهار کرد: به خاطر تعلق خاطری که به سیستان و بلوچستان دارم تمام سعی و کوشش خود را برای توجه نگاه ها به این استان خواهم کرد.

وی اضافه کرد: استان هایی همچون سیستان و بلوچستانی نباید به دلیل دور بودن از مرکز کشور و داشتن راستا طولانی مورد توجه قرار نگیرد.

این مسئول ادامه داد: باید یک نگاه متعادلانه به این استان داشت که با داشتن یک سیستم مدیریتی و برنامه معین از ظرفیت های این استان برای توسعه صنعت گردشگری بیشترین بهره را در سطح کشور برد.

وی توضیح داد: ظرفیت های درونی و سرمایه تمدنی که در کشور وجود دارد باید بازتولید و به نسل های بعدی منقل گردد.

زهرا احمدی پور گفت: محکم کردن پایه های فرهنگی کشور سبب حفظ صنایع گردشگری و میراث فرهنگی در کشور خواهد بود که ما نیز موظف به نگهداری از آنها هستیم.

وی با اشاره به اینکه گردشگری نباید به فراموشی سپرده گردد اعلام کرد: گردشگری سبب ایجاد اشتغال خواهد شد، بنابراین نباید فرصت های بدست آمده در این حوزه را نادیده گرفت.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور مطرح کرد: در چرخه گردشگری باید تغییر ذائقه داد و همه نگاه ها نباید به شمال کشور معطوف باشد.

وی درباره استفاده از صنایع دستی در هتل ها سطح شهر اعلام کرد: باید فرهنگ استفاده از اشیای سنتی و تزئینی استان را در زندگی روزمره وارد کرد و همچنین از این نمادها باید برای تبلیغ بیشتر صنایع در هتل ها استفاده گردد.

احمدی پور اظهار کرد: باید از سرمایه های فرهنگی حفاظت کنیم و هماهنگی بین دستگاه های دولتی می تواند فضا را برای فعالیت دولت در این زمینه فراهم کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تبدیل صنایع دستی به فرصت برای ایجاد زمینه های سرمایه گذاری و اشتغال یک راهبرد مهم در برنامه های میراث فرهنگی است.

احمدی پور گفت: سیستان و بلوچستان به عنوان یک مقصد مهم فرهنگی و گردشگری در کشور است که تا به امروز در عرصه ملی به خوبی معرفی نشده است.

وی اظهار کرد: متاسفانه علاوه بر عدم معرفی صحیح سیستان و بلوچستان، بخشی از محرومیت های این استان ناشی از انزوای جغرافیایی آن رخ داده است.

وی گفت: در برنامه های سازمان میراث فرهنگی، سیستان و بلوچستان مهمترین اولویت کاری من است، چرا که با بسیاری از محرومیت ها و همچنین قابلیت های این استان آشنا هستم و باید فضاهای این سرزمین را با نگاه عدالت محور در صندلی مناسب خود معرفی کرد.

احمدی پور صیانت از میراث فرهنگی کشور را یک ضرورت دانست و خواهان معرفی میراث و هویت فرهنگی و تاریخی کشور به نسل های جوان به ویژه دانش آموزان مقاطع ابتدایی با استفاده از نمادهای فرهنگی در کتب درسی مدارس شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور اضافه کرد: تبدیل صنایع دستی به فرصت برای ایجاد زمینه های سرمایه گذاری و اشتغال یک راهبرد مهم در برنامه های میراث فرهنگی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 795

به "در گردشگری باید تغییر ذائقه داد، سیستان وبلوچستان مهمترین اولویت کاری من است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در گردشگری باید تغییر ذائقه داد، سیستان وبلوچستان مهمترین اولویت کاری من است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید