دست های بالا مقابل نجیب زاده بلژیکی و همسر بی سوادش!

به گزارش مجله ابوذریون، کارلوس کی روش 8 سال در فوتبال ایران حضور داشت و به همان اندازه که عاشق دلباخته داشت، منتقدانی هم داشت که بعضی شان به تاکتیک دفاعی تیم ملی ایراد می گرفتند و این نوع فوتبال را برازنده قدرت اول آسیا نمی دانستند و عده ای دیگر که تعدادشان هم کم نبود به اخلاق و رفتار سرمربی پرتغالی تبار تیم ملی ایراد می گرفتند و بر این باور بودند که او خیلی وقت ها پایش را از گلیمش درازتر می کرد و بعضی از اظهارنظر های او در حد یک سرمربی تیم ملی نیست.

دست های بالا مقابل نجیب زاده بلژیکی و همسر بی سوادش!

همین ایراد های اخلاقی و فنی کی روش باعث شد که نتایج خوب تیم ملی در جام جهانی 2018 روسیه آن هم در گروهی که به گروه مرگ لقب گرفته بود به چشم نیاید و بعد از بازگشت تیم ملی به ایران شاهد جدایی این مربی پرتغالی از تیم ملی کشورمان و پیوستنش به کلمبیا باشیم.

درست از فردای همان روز برآورد ها برای انتخاب سرمربی تیم ملی شروع شد و بعد از کش وقوس های فراوان و تاخیر های متعدد فردی به عنوان سرمربی انتخاب شد که اصلا جایی در لیست بلندبالای مطرح شده توسط وزارتی ها نداشت و تیم متخصص فدراسیون فوتبال که در راس آن ها آقایان تاج و ساکت قرار داشتند تصمیم گرفتند که تیم ملی دیگر پرتغالی وار بازی نکند و شبیه بلژیکی ها باشد و برای این منظور چه کسی بهتر از مارک ویلموتسی که خیلی ها او را شروعگر انقلاب در فوتبال بلژیک می دانستند.

مثل همواره او با سلام و صلوات راهی ایران شد و در روزی که بدون تشریفات و هزینه اضافه وارد تهران شد، فقط 7.5 میلیون تومان هزینه اجاره ماشین آقای سرمربی شد و هتل او نیز برای یک روز 12 میلیون تومان هزینه برای فدراسیون تراشید تا خیلی ساده متوجه منظور آقایان از هزینه کم شده باشیم. هرچند باید بادیگارد های ویلموتس را هم در حساب وکتاب می آوردیم، اما شاید در برابر غرامتی که باید به او بپردازیم بسیار ناچیز و خجالت آور باشد که بخواهیم درخصوص مبالغ کم و پیش پا افتاده صحبت کنیم.

سکوت و غیبت آقای همواره حاضر

در روز های اولی که مارک ویلموتس به ایران آمده بود کمتر عکسی را می توانیم پیدا کنیم که در آن محمدرضا ساکت حضور نداشته باشد. او حتی در فرودگاه امام خمینی (ره) و زمانی که مسئولان با یک خودروی بنز لوکس انتظار سرمربی را می کشیدند، زودتر از بقیه خودش را به خودروی بنزی که قرار بود سرمربی بلژیکی و وکیلش را سوار کند، رساند و در جایگاه پشت نشست تا از ویلموتس دور نماند. این ها باعث شد که وکیل سرمربی سابق تیم ملی نتواند در کنار موکلش بنشیند و به ناچار با خودرویی دیگر خودش را به محل مذاکره برساند!

آقای ساکت حتی در روز کاشت درخت توسط ویلموتس در کمپ تیم ملی حضوری پررنگ داشت و حتی در زمان قدم زنی در پل طبیعت هم با سینه ای سپر سرمربی جدید تیم ملی را به مردم معرفی می کرد تا بعد از مارک ویلموتس به چهره ای تبدیل گردد که بیشترین تصاویر در دو روز از او دیده شده است، اما حالا که بحث غرامت 6 میلیون یورویی پیش آمده و قرار است بیت المال خرج بی تدبیری آقایان گردد، نه خبری از این آقایان است و نه دیگر حتی عکسی از آن ها رویت می گردد تا این سوال پیش بیاید که مگر نباید کسانی که در روز های خوش با عکس های یادگاری خودشان را مطرح نموده بودند، در این روز ها هم جوابگوی اشتباهات شان باشند؟!

نجیب زاده ای که نقره داغ مان کرد

امروز اگر تعریف و تمجید های مهدی تاج از مارک ویلموتس را مروری دوباره کنید به شکل واقعی خنده تان می گیرد. رئیس وقت فدراسیون فوتبال که خیلی کوشش می کرد ویلموتس را مربی بهتری نسبت به کی روش نشان بدهد و قراردادش را سفت و سخت تر از قرارداد سرمربی پرتغالی تبار جلوه بدهد، درنهایت وقتی شرایط را علیه خودش دید قلبش را گرفت و برای همواره از فدراسیون رفت.

در قرارداد ویلموتس همه مسائل دیده شده و قرارداد درست و حسابی نوشته شده است تا مسائل قبلی در آن نباشد، مگر می گردد منکر این شد که ویلموتس مربی عظیمی است؟ گاهی از نجابت ویلموتس خجالت می کشم، بند های قرارداد با ویلموتس 2 یا 3 برابر بند های قرارداد با کی روش است و از مسائلی که با سرمربی قبلی داشتیم درس گرفته شده است و... این ها بخشی از جملات تاریخی تاج درخصوص مارک ویلموتس است که حالا می بینیم فوتبال ما با شوک نجیب زاده ای که تاج از او یاد می کرد نقره داغ شده است.

خاطرات خدمات برای ثبت در تاریخ

یکی از خوبی هایی که تکنولوژی برای مردم به ارمغان آورده این است که دیگر نمی توانی حرفی را بزنی و بعد از مدتی زیر همان حرفت بزنی و البته این برای بعضی از مسئولان کشور دردسرآفرین شده است.

مازیار ناظمی که این روز ها سرپرست فدراسیون اتومبیلرانی شده در روزگاری که سخنگوی وزارت ورزش و جوانان بود توئیت های جالبی منتشر می کرد که امروز می توان در موارد مختلف به آن اشاره نمود. درخصوص قرارداد ویلموتس هم ناظمی یک توئیت معروف داشت: برای ثبت در تاریخ، در قرارداد ویلموتس بندی قرار داده ایم که در صورت فسخ از هر طرف فقط 3 ماه جریمه پرداخت گردد. عظیم ترین نقطه قوتی که در قرارداد کی روش و حتی برانکو (تیم ملی) هم وجود نداشت و دست فدراسیون و آقای تاج الان کلی بالاست. #خاطرات-خدمات.

کاش آقای ناظمی که در آن روز ها این چنین باد در غبغبش انداخته بود و از دست بالای فدراسیون و تاج حرف می زد و از طلوع می گفت، امروز می آمد و می گفت این بند کجای قرارداد است که نه ویلموتس دیده، نه وکیلش و نه حتی فیفا. ناظمی از دست های بالا گفت و البته حق داشت، امروز فدراسیون کاملا غروب نموده و دستانش بالاست، اما به علامت تسلیم!

از پند به باشگاه ها تا زبان ضعیف همسر ویلموتس

چندوقت پیش بود که سرپرست فدراسیون اظهار داشت نه تن ها به ویلموتس بدهی نداریم بلکه طلبکار هم هستیم. جالب است که بهاروند حتی باشگاه ها را هم پندواندرز می دهد که در قرارداد با مربیان خارجی باید در چارچوب قانون و مقررات عمل گردد تا مسئله ای برایشان پیش نیاید! یا حرف های اسلامیان که عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال است که مدعی شد ویلموتس زبان بلد نیست و به همین دلیل نتوانسته بند های قراردادش را متوجه گردد و ناآگاهانه قرارداد را امضا نموده است! او حتی پا را فراتر گذاشت و درخصوص وکیل این مربی بلژیکی که از قضا همسر ویلموتس هم هست گفته بود: همسر او هم باید کلاس زبان برود و قرارداد را بخواند و پس از آن درخصوص غرامت صحبت نمایند.

کاش امروز ایشان بیایند و به ما شرح بدهند آن وکیل بی سوادی که زبانش قوی نبود و نمی توانست انگلیسی بخواند مارک ویلموتس وهمسرش بوده اند یا مسئولان ما در فدراسیون و وزارت ورزش؟ از وزیر ورزش هم باید بیش از این ها توقع داشت و شاید در شأن سلطانی فر نبود که بیاید و بین کی روش و ویلموتس مقایسه صورت دهد و دومی را محبوب تر از اولی بخواند، اما بعد از اینکه رفت و تقاضای غرامت کرد، نپذیرفت که آقای بلژیکی از کانال او و دوستانش به فدراسیون معرفی شده است. حالا این حرف ها مانده و هزاران افسوس از اتفاقاتی که افتاد و می توانست به گونه ای دیگر رقم بخورد که نه امروز تیم ملی مان در خطر حذف از جام جهانی در همان مرحله اول مقدماتی باشد و نه مجبور به پرداخت غرامتی بسیار سنگین به مربی همین تیم ناکام باشیم.

منبع: فرهیختگان

منبع: فرارو
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1318

به "دست های بالا مقابل نجیب زاده بلژیکی و همسر بی سوادش!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دست های بالا مقابل نجیب زاده بلژیکی و همسر بی سوادش!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید