دو گربه غول پیکر با دندان هایی چون خنجر، عکس

به گزارش مجله ابوذریون، زومیت نوشت: دانشمندان بقایای دو گونه گربه دندان خنجری را پیدا کردند که قبلا کشف نشده بود. این گربه ها در حدود 5/2 میلیون سال پیش در آفریقا پرسه می زدند.

دو گربه غول پیکر با دندان هایی چون خنجر، عکس

اکتشافات تازه درک پیشین دانشمندان درمورد این گروه از گربه های منقرض شده را تغییر می دهد. یافته های تازه بعلاوه می تواند بینش هایی درزمینه تغییرات محیطی که در آن موقع اتفاق افتاده است، فراهم کند و می تواند به آشکار کردن این موضوع یاری کند که چرا اجداد انسان شروع به راه رفتن روی دو پا کردند.

بقایای ناقص دو گونه تازه با نام های Dinofelis werdelini و Lokotunjailurus chimsamyae در کنار استخوان های دو گونه شناخته شده دیگر یعنی Adeilosmilus kabir و Yoshi obscura در نزدیکی شهر لانگبانوگ در ساحل غربی آفریقای جنوبی کشف شد. به گزارش لایو ساینس، این چهار گونه به زیرخانواده دندان خنجری ها (Machairodontinae) تعلق دارند. دندان خنجری ها گروه منقرض شده ای از گربه های شکارچی هستند که بیشتر گونه های گربه های دندان خنجری را شامل می شوند. بیشتر اعضای این زیرخانواده ازنظر مقدار شبیه گربه سانان بزرگ امروزی بودند.

در مطالعه تازه که 20 ژوئیه در مجله iScience منتشر شده است، پژوهشگران بقایای هر چهار گونه را توصیف نموده اند. کشف D. werdelini برای پژوهشگران عجیب نبود، زیرا گونه هایی از این جنس قبلا در این منطقه و در سراسر دنیا ازجمله در اروپا، آمریکای شمالی و چین کشف شده بود. اگرچه پژوهشگران از کشف L. chimsamyae شگفت زده شدند، زیرا پیش از این، اعضای این جنس فقط در کنیا و چاد پیدا شده بودند. یافته های تازه نشان می دهد گربه های دندان خنجری نسبت به آنچه قبلاً تصور می شد، پراکندگی بسیار بیشتری داشته اند.

در مطالعه تازه، پژوهشگران استخوان های گونه های تازه کشف شده و گربه های دندان خنجری شناخته شده را با هم مقایسه کردند تا درخت خانوادگی تازهی برای این گروه ترسیم نمایند.

چهار گونه از لانگبانوگ ارتباط نزدیکی با هم نداشتند و احتمالاً با اینکه در منطقه مشابهی و در یک زمان زندگی می کردند، کنام های اکولوژیکی متفاوتی را اشغال می کردند. برای مثال، L. chinsamyae و A. Kabir بزرگ تر بودند و برای دویدن با سرعت بالا سازگاری بیشتری داشتند و به همین دلیل برای زندگی در علفزارها مناسب بودند. اما D. werdelini و Y. obscura کوچک تر و چابک تر بودند و بنابراین برای زندگی در محیط هایی مانند جنگل ها سازگاری بیشتری داشتند.

همپوشانی این گونه ها نشان می دهد زیستگاه آن ها هم شامل جنگل ها و هم علفزارها بوده است. این امر ممکن است ناشی از تغییر اقلیم آفریقا بوده باشد که به آرامی این قاره را از جنگلی بزرگ به علفزاری تبدیل کرد که امروزه نوع زیستگاه غالب این سرزمین است.

تا همین اواخر، پژوهشگران اطمینان نداشتند چه زمانی تغییر در نوع زیست بوم در سراسر آفریقا اتفاق افتاده است. درک بهتر این موضوع می تواند به آشکار کردن این مسئله یاری کند که چگونه اجداد انسان یا انسان تباران که اولین بار در حدود همین زمان در آفریقا ظاهر شدند، راه رفتن روی دوپا را شروع کردند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 مرداد 1402 بروزرسانی: 2 مرداد 1402 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2416

به "دو گربه غول پیکر با دندان هایی چون خنجر، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو گربه غول پیکر با دندان هایی چون خنجر، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید