رفع مسائل تئاتر نیازمند همکاری نمایندگان مجلس است

به گزارش مجله ابوذریون، تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی می گوید رفع مسائل مربوط به هنرمندان تئاتر نیازمند همکاری و تعامل سازنده با نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

رفع مسائل تئاتر نیازمند همکاری نمایندگان مجلس است

قاسم ناظمی روز پنجشنبه در نخستین نشست مشترک با اهالی فرهنگ و هنر استان با اشاره به اینکه تئاتر به عنوان هنری اندیشه ساز جایگاهی برجسته در میان رشته های هنری آذربایجان شرقی دارد، افزود: تئاتر هنری تاثیرگذار است و با توجه به پیشینه این هنر در استان و جایگاهی که با همت هنرمندان در سطح کشور به خود اختصاص داده، نخستین نشست با اهالی فرهنگ و هنر را به این هنرمندان اختصاص دادیم تا پیرامون نقاط قوت و کاستی های این حوزه به گفت و گو بپردازیم.

وی برخی مسائل حوزه هنر تئاتر را مربوط به ریشه های قانونی آن دانست و گفت: برای رفع این مسائل می بایست ارتباط و تعاملی سازنده با نمایندگان مجلس و یا متولیان حوزه فرهنگ و هنر داشته باشیم چراکه برخی از این مسائل می بایست با وضع قانون و یا اصلاح آن مرتفع گردد.

ناظمی بر لزوم همدلی و همراهی بیش از پیش اهالی تئاتر تاکید و افزود: باید فعالان این حوزه با انسجام و همدلی بیشتر نقاط قوت تئاتر آذربایجان را تقویت نموده و مسائل را با یاری یکدیگر و همراهی مدیران فرهنگی حل و فصل نمایند.

وی بر لزوم غنی سازی محتوایی و کیفی گرایی تئاتر در استان تاکید کرد و گفت: امیدوارم هنرمندان این عرصه بتوانند رتیه نخست محتوایی را در سطح کشور به خود اختصاص دهند.

ناظمی ادامه داد: هنرمندان تئاتر استان برای تعامل بیشتر نشستی را هر ماه به صورت منظم با حضور یکی از مسئولین کشوری و یا استانی برگزار نمایند و طی آن موانع و مسائل فراروی این هنر را مطرح نموده و زمینه تعالی و بالندگی بیش از پیش هنر تئاتر در استان راه فراهم آورند تا همچنان شاهد شکوفایی و رونق تئاتر در آذربایجان و تبریز باشیم.

وی خود را از متن اهالی هنر و فرهنگ و نماینده هنرمندان دانست و گفت: با تمام توان و در حد اختیارات خود سعی خواهم کرد تا مسائل و موانع فرارروی هنرمندان و اصحاب فرهنگ را رفع نموده و دین خود را به فرهنگ و هنر آذربایجان و تبریز ادا نمایم.

در این نشست جمعی از هنرمندان و فعالان هنر تئاتر استان مسائل فرا روی این هنر را مطرح کردند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1635

به "رفع مسائل تئاتر نیازمند همکاری نمایندگان مجلس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفع مسائل تئاتر نیازمند همکاری نمایندگان مجلس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید