روح جسیکا در کتاب فروشی ها

به گزارش مجله ابوذریون، به گزارش خبرنگاران (ایبنا)، رمان روح جسیکا، نوشته اندرو نوریس، با ترجمه مهرداد مهدویان، رمانی در حوزه کودک و نوجوان است؛ و داستان دوستی فرانسیس با روحی به نام جسیکا را روایت می نماید. قابل ذکر است که این اثر نامزد جایزه ادبی کاستا نیز شده است.

روح جسیکا در کتاب فروشی ها

روح جسیکا داستان نوجوانی به نام فرانسیس را روایت می نماید که به طور اتفاقی روح دختری به نام جسیکا را در مدرسه می بیند؛ روحی که بقیه بچه های مدرسه نمی توانند او را ببینند، آنها خیلی زود با هم دوست می شوند؛ کمی بعد اتفاقاتی رخ می دهد که یکی از بچه های مدرسه به نام اندی سعی می نماید برای دفاع از جسیکا مقابل بچه قلدر های مدرسه بایستد، در نتیجه جسیکا می فهمد که اندی هم او را می بیند. سوالی که برای اندی، فرانسیس و جسیکا پیش می آید این است که چرا فقط اندی و فرانسیس می توانند جسیکا را ببینند و اصلا چرا هنوز در جهان به جای مانده است؟ آیا این سه بچه ماموریت خاصی دارند.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

فرانسیس گفت: پس اوضاع خیلی هم ناجور نیست. منظورم مردنه.

جسیکا اخم کرد و گفت: البته راستش رو بخوای من انتظار همچین چیزی رو نداشتم. انتظار هیچ چیز خاصی رو نداشتم. فکر می کردم اگر کسی بمیره کارش تمومه. دیگه همه چی نیست می شه. کسی بهم نگفته بود ممکنه روح بشم.

مکثی کرد و ادامه داد: آرامش چیز خوبیه.

البته یه وقتایی تنهایی اذیتت می کنه؛ ولی عوضش هیچ وقت خسته یا گرسنه نمی شی. کسی هم نیست که بهت بگه کجا بری یا چی کار کنی. هرکاری عشقت کشید می کنی.

چاپ اول این رمان با ترجمه مهرداد مهدویان در 223 صفحه، شمارگان 1000 نسخه وبه بهای 56000 هزار تومان از سوی انتشارات پیدایش راهی بازار نشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2020

به "روح جسیکا در کتاب فروشی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روح جسیکا در کتاب فروشی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید