روسیه 34 ماهواره ارتباطی را به فضا فرستاد

به گزارش مجله ابوذریون، یک شرکت روسی، 34 ماهواره مخابراتی انگلیسی را با موشک ماهواره بر سایوز-2.16 به سوی مدار زمین پرتاب کرد.

روسیه 34 ماهواره ارتباطی را به فضا فرستاد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، یک شرکت روسی، 34 ماهواره مخابراتی انگلیسی را با موشک ماهواره بر سایوز-2.16 به سوی مدار زمین پرتاب کرد.

این شرکت در بیانیه ای بیان کرد: این پرتاب روز شنبه از پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان با قراردادی که در سال 2015 توسط OneWeb ، Roscosmos و Arianespace فرانسه امضا شده بود، انجام شد.

پایگاه فضایی بایکونور قدیمی ترین و عظیم ترین تشکیلات پرتاب فضایی فعال در دنیا است. این پایگاه رکورددار تعداد پرتاب های فضایی در دنیا است.

این سومین پرتاب ماهواره های OneWeb بود که تعداد فضاپیماهای این شرکت را در مدار کم ارتفاع زمین به 74 فروند افزایش داد.

شش ماهواره اول OneWeb از فوریه سال 2019 از گویانای فرانسه پرتاب شد و یک دسته دیگر از ماهواره های این شرکت ماه گذشته از پایگاه بایکونور راه اندازی شد.

OneWeb در نظر دارد بیش از 600 ماهواره را در مدار کم ارتفاع زمین مستقر کند و پوشش دنیای ارتباطات را به صورت 24 ساعته فراهم کند. براساس این قرارداد، روسیه تمام ماهواره ها را با استفاده از موشک های سایوز خود پرتاب می نماید.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1038

به "روسیه 34 ماهواره ارتباطی را به فضا فرستاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه 34 ماهواره ارتباطی را به فضا فرستاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید