رگبار باران و رعد و برق در 7 استان ، تهران دوباره 40 درجه می شود ، استان هایی که با گرد و غبار روبرو می شوند

به گزارش مجله ابوذریون، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران، گاهی وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی استان های کشور خبر داد.

رگبار باران و رعد و برق در 7 استان ، تهران دوباره 40 درجه می شود ، استان هایی که با گرد و غبار روبرو می شوند

به گزارش خبرنگاران، صادق ضیاییان در مورد شرایط هوای کشور با بیان اینکه روز جمعه (30 تیرماه) در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، نیمه غربی مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی به ویژه در ساعات بعد از ظهر رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود، گفت: بیشینه بارش در اردبیل و نیمه شرقی آذربایجان شرقی است.

وی ادامه داد: این شرایط روز شنبه (31 تیرماه) و با شدت کمتر در نیمه شمالی استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و همچنین ارتفاعات البرز مرکزی نیز انتظار می رود، گفت: روزهای یکشنبه تا سه شنبه (یک تا سوم مرداد ماه) نیز در بعضی نقاط شمال استان های آذربایجان غربی و شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش بینی می شود.

ضیاییان با بیان اینکه طی دو روز آینده در بعضی نقاط واقع در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شرق و شمال هرمزگان و جنوب شرق فارس در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت دور از انتظار نیست، گفت: طی پنج روز آینده در شمال شرق، شرق، بخش هایی از مرکز و جنوب شرق و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی در بعضی ساعات وزش باد شدید و در بعضی منطقه ها خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: همچنین از جمعه تا یکشنبه (30 تیرماه تا اول مردادماه) در بعضی ساعات سرعت وزش باد در بعضی منطقه ها جنوب غرب و نوار مرزی غرب کشور افزایش می یابد که خیزش گردوخاک در بعضی از منطقه ها استان های خوزستان، غرب ایلام و غرب کرمانشاه دور از انتظار نیست و روز جمعه (30 تیرماه) خلیج فارس و شنبه و یکشنبه (31 تیر و اول مردادماه) دریای عمان بویژه منطقه ها شرقی آن مواج خواهد بود.

ضیاییان در پایان درباره شرایط جوی تهران اظهار کرد: روز جمعه 30 تیرماه آسمان تهران صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد شدید پیش بینی می شود و بیشینه هوا 39 درجه و کمینه 28 درجه سانتی گراد پیش بینی می شود و برای روز شنبه 31 تیرماه نیز آسمان تهران آفتابی، صاف تا کمی ابری گاهش وزش گرد و خاک پسش بینی می شود که دمای هوای نیز در بیشترین حالت 40 درجه و در کمترین حالت به 28 سانتیگراد می رسد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 تیر 1402 بروزرسانی: 30 تیر 1402 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2415

به "رگبار باران و رعد و برق در 7 استان ، تهران دوباره 40 درجه می شود ، استان هایی که با گرد و غبار روبرو می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رگبار باران و رعد و برق در 7 استان ، تهران دوباره 40 درجه می شود ، استان هایی که با گرد و غبار روبرو می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید