سیستم جدید برای رده بندی تیم های والیبال دنیا

به گزارش مجله ابوذریون، هیئت رئیسه فدراسیون دنیای والیبال، سیستم جدید رده بندی تیم های دنیا را به تصویب رساند.

سیستم جدید برای رده بندی تیم های والیبال دنیا

به گزارش خبرنگاران، هیئت رئیسه فدراسیون دنیای والیبال، سیستم جدید رده بندی تیم های ملی کشورهای دنیا به تصویب رساند. چند ماه پیش، هیئت رئیسه FIVB روش جدیدی را به صورت آزمایشی برای رده بندی منصفانه تر تیم های دنیا ابداع کرد. سیستم جدید امتیاز محور است که در آن عملکرد و قدرت حریف نیز لحاظ شده است.

رنکینگ جدید از ماه فوریه سال 2020 پس از برگزاری مسابقات ژانویه اعلام خواهد شد ولی برای گروه بندی مسابقات المپیک 2020 توکیو از رنکینگ فعلی استفاده می گردد.

در رنکینگ جدید، مسابقات المپیک و انتخابی المپیک، مسابقات قهرمانی دنیا و انتخابی قهرمانی دنیا، لیگ ملت های والیبال، کاپ چلنج و جام دنیای، مسابقات قاره ای و انتخابی آن و تورنمنت های قاره ای که حداقل 4 تیم در آنها حضور دارند، مورد توجه قرار می گیرد. همچنین نتیجه هر بازی و حتی تعداد ست هایی که یک تیم در بازی کسب می نماید، لحاظ خواهد شد. در رده بندی جدید، نتیجه ای که هر تیم کسب می نماید با نتایجی که قبلاً گرفته مورد مقایسه قرار می گیرد و اهمیت دارد.

آری گراسا فرناندز، رئیس فدراسیون دنیای والیبال در این مورد گفت: در سیستم جدید، هر مسابقه و هر ست مهم است. به این ترتیب قدرت واقعی هر تیم معین خواهد شد و من معتقدم که نمایش منصفانه تری از والیبال خواهیم دید. هدف ما تبدیل شدن به ورزش نخست خانواده های دنیا است تا برای نسل آینده یه الکو به حساب بیاییم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 746

به "سیستم جدید برای رده بندی تیم های والیبال دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم جدید برای رده بندی تیم های والیبال دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید