شناسایی اولین مورد مثبت مالاریا در نیشابور

به گزارش مجله ابوذریون، مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: اولین مورد مثبت مالاریا، مرد 35 ساله نیشابوری شناسایی شد.

شناسایی اولین مورد مثبت مالاریا در نیشابور

زهرا دستجردی مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت : مرد 35 ساله نیشابوری مورد مبتلا به بیماری مالاریا سال جاری است که سابقه سفر و اقامت در شهر های سیستان و بلوچستان داشت .

او اضافه نمود: این بیمار چند روز گذشته با علائم تب و لرز شدید به بیمارستان 22بهمن نیشابور مراجعه کرد که پس از تشخیص به موقع و انجام آزمایش های لازم و تحت درمان مناسب دارویی نهاده شد.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور با بیان این که در حال حاضر شرایط عمومی بیمار خوب است، ادامه داد: افزایش موارد مالاریا در جنوب شرق کشور در سال تازه و نیز ترددکاری و سیاحتی افراد احتمال انتقال بیماری مالاریا را به خصوص در افرادی که شب را در منطقه ها پر خطر مالاریا سپری می نمایند افزایش داده است.

دستجردی با بیان این که از ویژگی های مالاریا سه مرحله لرز، تب و تعریق است، اعلام کرد: اگر بیمار در مراحل اولیه مراجعه کند و بیماری وی تشخیص داده و درمان گردد، بهبود می یابدو در صورت تشخیص دیر هنگام احتمال مرگ بیمار وجود دارد.

خبرنگاران خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 مهر 1401 بروزرسانی: 13 مهر 1401 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2291

به "شناسایی اولین مورد مثبت مالاریا در نیشابور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی اولین مورد مثبت مالاریا در نیشابور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید