شناسایی 2 مورد ابتلا به سرخک و سرخجه در کاشان

به گزارش مجله ابوذریون، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از شناسایی یک مورد ابتلا به سرخک و یک مورد ابتلا به سرخجه در کاشان اطلاع داد.

شناسایی 2 مورد ابتلا به سرخک و سرخجه در کاشان

مهدی دلاوری از شیوع سرخک در بعضی از کشور های همسایه خبردادو گفت: متأسفانه در بعضی از استان های کشورمان نیز مواردی از سرخک شناسایی شدند.

او می گوید در کاشان نیز دو مورد ابتلا به سرخک و سرخجه گزارش شده است که یک مورد از این بیماران مبتلا به سرخک و دیگری هم مبتلا به سرخجه بوده است.

سرخک یک بیماری ویروسی واگیردار است که با دو نوبت واکسن MMR در سنین 12 و 18 ماهگی می توان از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد.

به گفته او ضروری است تمامی شهروندان به خصوص اتباع خارجی برای تکمیل واکسیناسیون خود به نزدیک ترین مرکز خدمات جامع سلامت مراجعه نمایند، بعلاوه تمامی اتباع خارجی که در سن 9 ماهگی تا 30 سالگی هستند و به تازگی وارد کشور ایران شده اند، ضروری است بدون در نظرگرفتن سابقه قبلی واکسیناسیون یک دز واکسن سرخک را دریافت نمایند.

ضروری است چنانچه فردی دچار تب و بعلاوه تغییرات پوستی شد در اسرع وقت برای آنالیز های بعدی و نمونه گیری به نزدیکترین مرکز جامع سلامت محل سکونت خود مراجعه کند.

دلاوری می گوید علائم بیماری سرخک در ابتدا به صورت سرفه، آبریزش بینی، التهاب چشم و بالارفتن تب است که از روز سوم تا چهارم بیماری ضایعات پوستی خود را نشان می دهد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: علائم پوستی در روز های ابتدایی به صورت دانه های قرمز مجزا در صورت و پس از آن در دست و پا ظاهر می گردد.

منبع:مهر

خبرنگاران اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 خرداد 1401 بروزرسانی: 30 خرداد 1401 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2214

به "شناسایی 2 مورد ابتلا به سرخک و سرخجه در کاشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی 2 مورد ابتلا به سرخک و سرخجه در کاشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید