صالحی امیری با توماس باخ دیدار کرد

به گزارش مجله ابوذریون، رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان عصر روز گذشته با رئیس کمیته بین المللی المپیک دیدار و گفت وگو کرد.

صالحی امیری با توماس باخ دیدار کرد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت کمیته ملی المپیک، رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان عصر روز گذشته و در محل هتل ویژه مقامات و مسئولین شرکت کننده در بازی های المپیک نوجوانان با رئیس کمیته بین المللی المپیک دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار گرم و صمیمی که رضا قراخانلو رئیس آموزشگاه ملی المپیک نیز در آن حضور داشت توماس باخ رئیس IOC ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات پیگیرانه صالحی امیری به خصوص هماهنگ کردن ملاقات مهم و حساس رئیس جمهور و وی در حاشیه نشست سازمان ملل متحد گفت: از شما به جهت توجه ویژه به ایجاد ارتباط هر چه بیشتر بین کمیته ملی المپیک و کمیته بین المللی المپیک خوشحال و متشکرم.

وی دیدار با دکتر روحانی در نیویورک را نقطه عطفی در روابط این نهاد بین المللی با ایران برشمرد و گفت: خوشبختانه در صحبت های رئیس جمهور ایران با من پر بود از پیغام های امید بخش و امیدوار کننده به آینده روشن و همراه با برنامه ورزش ایران.

باخ بار دیگر ضمن ابراز خرسندی از هماهنگی اجرا شده برای برپایی این نشست مهم گفت: این دیدار نشان دهنده توجه روحانی به مقوله ورزش، جوانان و سلامت جامعه ایران است که بابت این نگاه به شما تبریک می گویم. مطمئنم با استفاده از این نگاه و ظرفیت، رابطه خوب ما با کمیته ملی المپیک که منجر به حمایت های بیش از پیش خواهد شد شاهد روزهای پرفروغی در ورزش قهرمانی ایران خواهیم بود.

رئیس کمیته بین المللی المپیک پیگیری حضور زنان در استادیوم ها را یکی از مهم ترین محورهای ملاقات با روحانی مطرح نمود و ادامه داد: بسیار خوشحالم که نگاه رئیس جمهور روحانی نیز به این موضوع و مطالبه مهم زنان ایرانی مثبت و حمایتی است. امیدوارم خیلی زودتر از آن چیزی که فکر می کنم زمینه های این حضور مهم و ارزشمند مهیا گردد.

وی در سرانجام از پیگیری مصوبات نشست قبلی با صالحی تشکر کرد و گفت: انصافا به رابطه کنونی دو نهاد بسیار امیدوارم و درخواست دارم که این رویه ادامه یابد، شک نداشته باشید که خودم و کمیته بین المللی المپیک تمام همکاری لازم برای توسعه ورزش ایران را بعمل خواهیم آورد.

صالحی امیری نیز از برپایی این نشست تشکر و گفت: دیدار شما با دکتر روحانی موج جدیدی از امید به آینده را در بین جوانان علاقمند به ورزش و مسئولین ورزش کشورمان ایجاد کرد و مطمئنم که خیلی زود نتایج مثبت این ملاقات را در بخش های مختلف بدنه ورزش احساس خواهیم کرد.

وی از دستورهای باخ برای همکاری هر چه بیشتر و موثر بخش های مختلف IOC با کمیته ملی المپیک تقدیر و تشکر کرد و از وی برای حضور در کشورمان بصورت رسمی دعوت به عمل آورد.

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان در سرانجام گزارش هایی از فعالیت های اجرا شده در وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک ، فدراسیون ها و اتحاد و همدلی ایجاد گردیده بین این مجموعه ها ارائه داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 63

به "صالحی امیری با توماس باخ دیدار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صالحی امیری با توماس باخ دیدار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید