طرز تهیه مربا انار خوشمزه و لذیذ

به گزارش مجله ابوذریون، در حالی که خانم های کدبانو ایرانی این توانایی را دارند که با هر میوه و صیفی و حتی پوست انواع میوه خوشمزه ترین مربا های خانگی را تهیه نمایند به نظر می رسد هنوز طرز تهیه مربای انار چندان شناخته شده و همه گیر نشده است

طرز تهیه مربا انار خوشمزه و لذیذ

به گزارش خبرنگاران به نقل از مجله کوروش

مواد لازم:

آب انار تازه: 3 و ½ پیمانه

دانه انار تازه: 1 پیمانه (در مجموع برای درست کردن این مربا به حدود 4 کیلوگرم انار احتیاج دارید)

شکر: 3 پیمانه

آبلیمو: 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه مربای انار شیرین و مجلسی بدون شکرک و کپک

مرحله اول

برای درست کردن مربای انار شیرین و مجلسی به سه برابر میزان شکر نسبت به دانه انار احتیاج دارید. با این که برای درست کردن اغلب مرباها میزان میوه و شکر یکسان است اما به دلیل ملس بودن اغلب انارها برای درست کردن مربای انار شیرین و مجلسی بهتر است به ازای یک پیمانه انار، سه پیمانه شکر اضافه کنید. اگر قصد دارید مقدار بیشتر مربای انار درست کنید همین مقادیر را به همین ترتیب چند برابر کنید.

مرحله دوم

ابتدا یک بشقاب را داخل یخچال بگذارید تا سرد گردد. این ترفند روشی برای مشخص غلظت مناسب مربا خانگی انار شیرین و مجلسی است. چند عدد انار را آب بگیرید تا 3 و نیم پیمانه آب انار به دست بیاورید. در یک قابلمه عظیم آب انار و شکر را با هم مخلوط کنید. مخلوط آب انار و شکر را روی شعله ملایم گاز بگذارید و به مدت 30 دقیقه بجوشانید.

مرحله سوم

بعد از 30 دقیقه دانه های انار و آبلیمو را به مخلوط شکر و آب انار اضافه کنید. بعد از اضافه کردن دانه های انار اجازه دهید 30 دقیقه دیگر مواد داخل قابلمه با هم بجوشد. بعد از نیم ساعت با استفاده از بشقابی که در یخچال سرد نموده بودید غلظت مربا را بسنجید. برای این کار یک قاشق مربا روی بشقاب بریزید و بشقاب را کج کنید. اگر مربا به حدی غلیظ بود که از روی بشقاب سُر نخورد و نریخت غلظت مربای انار در حد معقول است.

طرز تهیه مارمالاد انار

اگر هسته انار را در مربا خانگی انار نمیپسندید میتوانید یک روش در را امتحان کنید و در حقیقت مارمالاد انار تهیه کنید. به همین منظور یک لیوان آب انار، یک لیوان شکر و یک قاشق مریاخوری سر صاف پودر ژلاتین احتیاج دارید. برای تهیه مارمالاد انار به آب اناری احتیاج داریم که حاوی گوشت دانه های انار هم باشد. پس چند عدد انار را دان کنید و در مخلوط کن یا غذاساز بریزید. چند پالس مخلوط کنید و سپس آب انار به دست آمده را از صافی بگذرانید

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1538

به "طرز تهیه مربا انار خوشمزه و لذیذ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مربا انار خوشمزه و لذیذ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید