غار هانگ سون دون ، بزرگترین غار دنیا در ویتنام

به گزارش مجله ابوذریون، باورتان می گردد که غار هانگ سون دون، بزرگترین غار دنیا و از زیباترین دیدنی های ویتنام می باشد؟! این غار را یک مرد بومی از ویتنام کشف نموده است. داستان از این قرار بود که مردی به نام هوخان در جنگل های ویتنام برای شکار در حال جستجو بود تا بتواند برای امرار و معاش خود توشه ای از دل جنگل های ویتنام بردارد، او به طور اتفاقی خود را در دهانه غار دید او این غار زیبا را کشف کرد صدای صوتی را از درون این غار شنید که بعدها کشف شد، صدای رودخانه زیرزمینی است که در غار جریان دارد او این غار زیبا را دید اما حتی فکرش هم را نمی کرد که یک روزی غار هانگ سون دون به عنوان بزرگترین غار دنیا شناخته گردد. او بعد از مدتی این غار را فراموش کرد اما سر انجام در سال 2008 هاوارو لمبرت یک زوج غارشناس که برای دیدن غارهای ویتنام به آنجا سفر نموده بودند به یاری هوخان توانستند غار هانگ سون دون را پیدا نموده و به عنوان بزرگترین غار دنیا در یونسکو به ثبت برسانند. باخبرنگاران همراه باشید؛ برای بازدید از بزرگترین غار دنیا که یکی از زیباترین دیدنی های ویتنام و جاذبه های گردشگری ویتنام می باشد.

غار هانگ سون دون ، بزرگترین غار دنیا در ویتنام

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

داستان کشف بزرگترین غار دنیا، غار هانگ سون دون

این غار که اندازه استالاگمیت های درون آن (ستون هایی که در طول زمان از مواد معدنی ساخته شده اند) تا 70 متر و گاهی هم بیشتر می رسد. واقعا شگفت انگیز نیست؟ توپ بیسبال را که دیده اید، تصور کنید صدف هایی که دراین غار وجود دارد آن قدر بزرگ هستند که اندازه این یک توپ بیسبال می باشند. اگر بخواهیم پهنای این غار بزرگ را اندازه گیری کنیم چیزی حدود 150 متر پهنا دارد و طول بزرگترین حفره این غار طبق تحقیقات محققان بیش از 5 کیلومتر بر آورد می گردد و ارتفاع آن نیز 200 متر عنوان شده است.

جنگلی سرسبز با رودخانه ای زیر زمینی و طویل رودخانه ای که آبش بسیار تند است همه این ها درون غاری طبیعی قرار دارند؛ غاری که بزرگترین غار شناخته شده در دنیا تا به امروز لقب گرفته است.غار هانگ سون دون در جایی قرار گرفته است که مرز ویتنام و لائوس است . غاری در ویتنام به نام غار هانگ سون دون این غار در روستای کوانگ بن در ویتنام قرار گرفته است و یکی از برجسته ترین جاذبه های گردشگری ویتنام و دیدنی های ویتنام می باشد.

کاوش در بزرگترین غار دنیا

بومیانی که در این منطقه زندگی می کردند، زمانی که این غار توسط یکی از آنان کشف شد جرات نداشتند که بروند و در داخل غار به جست و جو بپردازند زیرا از داخل غار صدای صوتی را می شنیدند که برایشان ناشناخته و ترسناک بود اما مرکز غار شناسی بریتانیا گروهی از محققان را در سال 2009 برای کند و کاو این غار فرستاد آن ها متوجه شدند که صدای این صوت در واقع صدای رود زیر زمینی است که در غار جریان دارد آن ها با کمی جست و جو در درون غار انتها این غار ناشناخته را به اطلاع عموم مردم دنیا رساندند. عکس هایی را که در این مطلب می بیند، توسط تیمی از جستجو گران نشنال جئوگرافیک تهیه شده است. جالب است بدانید که جدیدا فردی به نام رایان دیبووت که یک عکاس می باشد با استفاده از دوربین gopro HERO4 خود که توانسته است آن را بر روی یک هواپیمای بدون سرنشین وصل کند، از داخل غار به اندازه 6 دقیقه فیلم برداری نماید. همان طور که علاقه مندان به عکاسی و فیلم برداری می دانند تا همین چند سال قبل امکان فیلم برداری از غاری به این بزرگی به سختی میسر می شد، زیرا باید با یک طناب به داخل غار رفته و اقدام به این کار کرد یا با هلیکوپتر به فیلم برداری و عکاسی از اماکنی مانند این غار پرداخت اما امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی و دوربین هایی مانند gopro و درون ها می توان این کار را به سادگی انجام داد.

منبع: همگردی
انتشار: 29 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 366

به "غار هانگ سون دون ، بزرگترین غار دنیا در ویتنام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غار هانگ سون دون ، بزرگترین غار دنیا در ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید