لوژان، یک باغ وحش متفاوت

به گزارش مجله ابوذریون، تجربه ای که ما در خصوص باغ وحش در ایران داریم، شاید چندان تجربه جالبی نباشد. حتی به نوعی موجب آزار رساندن به حیوانات نیز می گردد. می توان به جرات گفت: از این منظر ما در ایران چیزی به اسم باغ وحش نداریم و آنچه که هست زندان حیوانات است.

لوژان، یک باغ وحش متفاوت

باغ وحش در واقع باید به معنای زیستگاه طبیعی حیوانات باشد. در باغ وحش لوژان که در بوینس آیرس، پایتخت آرژانتین واقع شده است، حیوانات در قفس های در بسته نیستند. بلکه این انسان ها هستند که وارد محوطه و قفس آنان می شوند. در حقیقت در باغ وحش لوژان شهر بوینس آیرس پایتخت آرژانتین همه چیز با روال معمول باغ وحش های دیگر جهان فرق می نماید.

در این باغ وحش تماشاگران می توانند وارد محوطه ای که حیوانات در آن نگه داری می شوند، بشوند. با حیوانات وحشی و بعضا گوشت خواران و گربه سانان خطرناک چند دقیقه را وقت گذرانی نمایند، عکس یادگاری بگیرند، به آنان غذا بدهند. بچه ها می توانند از نزدیک پلنگ، ببرهای بنگال، شیر های آفریقایی، فیل، زرافه و... را ببینند.

باغ وحش لوژان از سال 1994 پذیرای توریست های علاقه مند به حیات وحش است. در لوژان به حیوانات وحشی آموزش داده شده است که با انسان ها دوست باشند و آسیبی به تماشاگرانی که وارد محوطه آنان می شوند، نرسانند. همین موضوع موقعیت منحصر به فردی به این باغ وحش داده است و آن را تبدیل به عجیب ترین باغ وحش جهان نموده است. سالانه هزاران توریست برای دیدن این جاذبه توریستی که در نوع خودش منحصر به فرد است، به آرژانتین می فرایند. اکنون خود این باغ وحش تبدیل به یکی از درآمدزاترین جاذبه های توریستی در آرژانتین شده است.

نویسنده: فواد شمس

منبع: لست سکند
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 735

به "لوژان، یک باغ وحش متفاوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوژان، یک باغ وحش متفاوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید