مخالفت اندونزی با مشارکت در ائتلاف ضد سوری عربستان

به گزارش مجله ابوذریون، سفیر اندونزی در دمشق با حمایت از نبرد ارتش و مردم سوریه با تروریست های تکفیری بر مخالفت کشورش با مشارکت در ائتلاف ضد سوری عربستان که با عنوان ادعایی ائتلاف اسلامی تشکیل شده، تاکید نمود.

مخالفت اندونزی با مشارکت در ائتلاف ضد سوری عربستان

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جوکوهاریانتو سفیر اندونزی در دمشق توضیح داد آینده سوریه را فقط مردم این کشور معین می نمایند.

وی گفت ملت سوریه با تروریسم و نیروهای بیگانه ای روبرو هستند که از بیش از هشتاد کشور دنیا به کشورشان سرازیر شده اند.

سفیر اندونزی که با روزنامه الوطن سوریه گفت وگو می کرد، اضافه کرد اندونزی به عنوان یکی از کشورهای مهم اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا(آسه آن) خواهان بازسازی سوریه خواهد شد.

هاریانتو بر مخالفت کشورش برای مشارکت در ائتلاف ادعایی آل سعود علیه تروریسم موسوم به ائتلاف اسلامی ضد تروریسم تاکید نمود و گفت خبر شبکه آمریکایی سی ان ان مبنی بر مشارکت نظامیان اندونزیایی در رزمایش عربستان بی پایه و اساس است.

شبکه سی ان ان آمریکا گزارش داده بود شماری از نظامیان کشور اندونزی در قالب 150 هزار نظامی که در عربستان رزمایش و تمرینات نظامی برگزار می نمایند، آموزش می بینند و این نظامیان به وسیله مرزهای ترکیه وارد سوریه خواهند شد.

سفیر اندونزی تاکید نمود سخن گفتن از ورود نظامیان اندونزی به عربستان برای مشارکت در رزمایش و تمرینات نظامی و اعزام نهایی به سوریه، دخالت آشکار در امور این کشور است، البته این خبر صرفا یک ادعای رسانه ای رسانه های مورد حمایت غرب با هدف ایجاد هرج و مرج و آشوب میان کشورها مطرح شده است.

رژیم آل سعود که با سپری شدن حدود 11 ماه جنگ زمینی و هوایی علیه یمن، یکی از فقیرترین کشورها در دنیا نتوانسته است این جنگ را به نفع خود و هم پیمانانش به انتها برساند، اخیرا تهدید به حمله زمینی به سوریه نموده و البته بهانه واهی این رژیم مبارزه با داعش است که بی اساس بودن آن با توجه به حضور گسترده تروریست های داعشی در یمن و خودداری جنگنده های سعودی از بمباران آنها اثبات می گردد.

رژیم سعودی ادعا نموده بود که اگر ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا عملیات زمینی علیه داعش را شروع کند، آماده است تا 150 هزار نفر از نیروهای نظامی خود را به سوریه ارسال کند.

اما ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه در واکنش به سخنان عربستان به این رژیم هشدارد داد که سربازان بیگانه ای که تجاوزکارانه وارد خاک سوریه شوند، با تابوت باز خواهند گشت.

یک رسانه روسی در گزارشی درباره جنگ افروزی آل سعود گفت عربستان رزمایش نظامی موسوم به رعد شمالرا در چارچوب طرح تمرینی زمینی، دریایی و هوایی با شرکت چند کشور شروع نموده است که ناظران و تحلیلگران آن را بزرگترین رزمایش سعودی در تاریخ خاورمیانه قلمداد نموده اند.سعودی ها در این رزمایش از پیشرفته ترین سلاح های خود از جمله تایفون، آپاچی و آواکس و زره پوش های جدید فرانسوی و انگلیسی استفاده می نمایند.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان تاکید نموده است شکست های بزرگ گروه های تروریستی در سوریه به ویژه در حومه حلب سبب شده است تا سعودی ها و ترکیه، دخالت نظامی در سوریه به بهانه مبارزه با داعش تحت فرماندهی آمریکا را مطرح نمایند. بهانه آنها برای حضور در سوریه داعش نیست چون ترکیه اگر بخواهد از داعش خلاص گردد فقط کافی است که راه های ورود داعشی ها به سوریه را ببندد و خرید نفت را که میلیون ها دلار برای داعش به همراه داشته را متوقف کند. آیا سعودی ها نیز می خواهند ما را متقاعد نمایند که به دنبال مبارزه با داعش هستند؟ القاعده و داعش با یاری و حمایت سعودی ها بر عدن سیطره یافتند. آنها در حالی که جنوب یمن را به داعش سپرده اند به دنبال مبارزه با داعش در سوریه هستند؟

منبع: تسنیم
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 444

به "مخالفت اندونزی با مشارکت در ائتلاف ضد سوری عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت اندونزی با مشارکت در ائتلاف ضد سوری عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید