مخالفت چین با اعمال تحریم های یکجانبه مالی آمریکا علیه دیگر کشورها

به گزارش مجله ابوذریون، سفیر و نماینده دائم چین در سازمان ملل در وین ضمن اعلام مخالفت این کشور با تحریم های یکجانبه مالی آمریکا علیه دیگر کشورها گفت: چین به شدت از چندجانبه گرایی و حاکمیت حقوق بین الملل دفاع می نماید.

مخالفت چین با اعمال تحریم های یکجانبه مالی آمریکا علیه دیگر کشورها

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، وانگ سفیر و نماینده دائم چین نزد سازمان های بین المللی در وین، با حضور در سمینار بین المللی اقدامات قهری یکجانبه و پیامدهای آن که روز پنجشنبه ششم تیر ماه توسط نمایندگی های دائم ایران، کوبا و ونزوئلا نزد سازمان های بین المللی در هتل کوبورگ وین برگزار گردید، طی سخنانی، خواهان اجماع جهانی کشورها علیه اقدامات قهری یکجانبه شد.

وی این رویداد را نمونه یک همکاری چندجانبه در مخالفت آشکار با اقدامات یکجانبه گرایانه و غیرقانونی خواند.

نماینده چین با ابراز تاسف از اینکه بعضی کشورها با استفاده از امتیازاتی که دارند، اصول فوق را نادیده گرفته و با اعمال تحریم های مالی، روابط عادی بین کشور هدف و طرف های سوم را به خطر می اندازند، اضافه کرد: تدابیر قهری یکجانبه در ماهیت خود، هم یکجانبه هستند و هم اجباری، که نقض آشکار منشور سازمان ملل و هنجارهای قوانین بین المللی هستند و به نظر می رسد که بعضی کشورها به طور بی پروا از این طریق به دنبال رسیدن به اهداف خود هستند.

سفیر چین در ادامه با اشاره به اینکه یک کشور خاص (آمریکا)، اخیرا جنگ مالی راه انداخته تا کمپانی های دیگر را از تعامل با کشور مقابل خود بهراساند، گفت: این کشور اگر نتواند به قوانین بین المللی جهت رسیدن به اهداف خود استفاده کند، به قوانین داخلی خود استناد می نماید و اگر در قوانین داخلی خود چیزی نداشت، به آیین نامه های دولتی خود رجوع می نماید. این سیاست قدرت آمریکا است و به عنوان ابزار قلدری از آن استفاده می نماید.

وی گفت که همین ایالات متحده که هم اکنون از تحریم های یکجانبه علیه کشورها استفاده می نماید، در اوایل استقلال خود همیشه تحت محاصره، تحریم و مداخله بوده است و همین کشور زمانی یکی از مخالفان سرسخت تحریم بوده است.

این سخنران در ادامه با اشاره به اینکه در عمل مشاهده شده است که اقدامات قهری یکجانبه نه تنها مسائل را حل نمی نماید، بلکه خطرات مختلفی را ایجاد می نماید، اضافه کرد: این تحریم ها حاکمیت برابر دولت ها را نادیده می گیرد و سبب به هم خوردن نظم بین المللی و نیز تضعیف حاکمیت قانون می شوند. از طرف دیگر، این اقدامات مانع روابط مالی کشورها با هم شده و اقتصاد جهانی را به خطر می اندازند.

وی تاکید نمود: این موضوع، همچنین به خود کشور تحریم نماینده ضرر می زند، چرا که تحقیقات اخیر نشان داده است اعمال بیشتر تعرفه های تجاری از سوی دولت آمریکا، سبب افزایش متوسط 69 میلیارد دلاری هزینه های زندگی بر مردم آمریکا در سال شده است.

سفیر چین در بخش انتهای سخنان خود با یادآوری اینکه تحریم های آمریکا، جدای از جوانب منفی، سبب ایجاد عزم و انگیزه در بین کشورهای تحریم شونده شده تا خود بتوانند بسیاری از نیازهای خود را برآورده نمایند، اضافه کرد: دولت چین نیز از زمان استقلال خود، مورد تحریم بوده و هم اکنون نیز با قلدری آمریکا روبرو هست. ما مخالفت خود را نسبت به تحریم های یکجانبه مالی علیه هر کشور دیگری اعلام می کنیم و تاکید می کنیم که چین به شدت از چندجانبه گرایی و حاکمیت حقوق بین الملل دفاع می نماید.

نماینده چین در انتها گفت: ما از همه کشورها می خواهیم تا به اهداف و اصول منشور پایبند باشند و همکاری های مورد علاقه طرفین را بر مبنای احترام به حاکمیت کشورها و حاکمیت جهانی تقویت نمایند. ما امیدواریم که همه کشورها با یکدیگر جهت مقابله با یکجانبه گرایی کار نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 267

به "مخالفت چین با اعمال تحریم های یکجانبه مالی آمریکا علیه دیگر کشورها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت چین با اعمال تحریم های یکجانبه مالی آمریکا علیه دیگر کشورها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید