مزایای شگفت انگیز خواندن رمان هایی با مضمون عاشقانه

به گزارش مجله ابوذریون، به گزارش خبرنگاران ؛ کتاب های عاشقانه برای پخته کردن بخش رمانتیک کاراکتر شما نقش بزرگی ایفا می کنند و شخصیت های محبوبتان چیزهای زیادی درباره خود شما خواهند گفت. به همین دلیل هم خوب است نسبت به تاثیرهایی که خواندن یک داستان عاشقانه می تواند به صورت ناخودآگاه بر شخصیت شما داشته باشد، اطلاعات لازم را به دست آورید. شاید این بار که رفتار جدیدی از شما سر زد، بتوانید با دقت بیشتری رد آن را تا پای صفحات کتاب مورد علاقه تان بگیرید.

مزایای شگفت انگیز خواندن رمان هایی با مضمون عاشقانه
  1. تجربه دریافت از اشتباهات
داستان های عاشقانه هم مثل روابط عاشقانه واقعی هم رفتارهای درست را نشان می دهند و هم رفتارهای غلط. برای مثال در رمان بلندی های بادگیر نوشته امیلی برونته، هیث کلیف با اینکه عاشق کاترین ارنشاو بود؛ اما بعضی جاها رفتارهایی از وی سر می زد که شاید خواننده با خودش فکر می کرد کاش طور دیگری برخورد کرده بود یا وقتی کسی غرور و تعصب می خواند، متوجه می شود سو تفاهم ها خیلی راحت به وجود می آیند و صحبت کردن و توضیح دادن در این شرایط چقدر می تواند کمک کننده باشد. به همین دلیل خواندن رمان عاشقانه می تواند در زندگی واقعی باعث بهبود روابط بین افراد و جلوگیری از بعضی اشتباهات رایج شود. داستان های عاشقانه را بسته به علاقه تان از میان کتاب های ایرانی یا خارجی پیدا کنید، نسخه فیزیکی را بخرید یا نسخه الکترونیک را دانلود کنید و از درس های مهم شخصیت های معروف به نفع خودتان و رابطه تان کمک بگیرید. برای مشاهده لیست بهترین رمان های عاشقانه اینجا کلیک کنید.
  1. ارائه الگوی صحیح
اگر داستان عاشقانه ای بر اساس موارد مبتنی بر سلامت روان نوشته شده باشد و فاقد المان های روابط بیمارگونه و عجیب و غریب باشد؛ می تواند به الگویی برای داشتن رابطه درست تبدیل شود. در بعضی داستان ها عاشق معشوق را به هر دلیلی آزار می دهد یا آدم ها با قهر کردن علاقه شان را به هم نشان می دهند؛ این موارد روش درستی را برای داشتن یک رابطه مثبت و رو به جلو ارائه نمی دهند و حتی باعث عادی سازی موارد مشکل دار خواهند شد. در حالی که کتابی که مضمون یک رابطه سالم و رو به جلو را در خودش جا داده باشد؛ می تواند باعث شود خواننده درس های زیادی از آن بگیرد، متوجه ویژگی های روابط مثبت شود و از ویژگی های منفی دوری کند.
  1. یاد دریافت شیوه های رفتاری
یکی از مزایای اصلی کتاب ها چه عاشقانه باشند و چه مضمون دیگری داشته باشند؛ این است که کمک می کنند خودتان را در شرایطی که کتاب توصیف کرده است قرار دهید و نوعی تجربه غیر حضوری به دست آورید. مثلا وقتی کتاب تصرف عدوانی را می خوانید که حکایت یک زن عاشق را بیان می کند، مرتب خودتان را جای نقش اصلی قصه می گذارید و از خودتان می پرسید اگر مرد داستان چنین رفتاری را با شما داشت، شما در مقابل چه فکری می کردید؟ او را می بخشیدید و حرف هایش را باور می کردید یا نه. جواب این سوال ها در طول داستان باعث می شود تجربه شما بالاتر رود و اگر در جهانی واقعی با چنین شرایطی رو به رو شدید، بتوانید سریع تر طرف مقابلتان را بشناسید و واکنش درست را نشان دهید. در این مطلب می توانید سایر روش ها برای بهبود بخشیدن خود و رابطه عاطفی تان را مطالعه کنید.
  1. خلاق شدن از طریق خواندن داستان عاشقانه
اگر چه در جهانی واقعی گاهی نتایج رمانتیک بودن به اندازه داستان ها خوب نیست؛ اما نمی توان انکار کرد که داستان های عاشقانه گاهی بعد رمانتیک شخصیت شما را فعال می کنند و به شما کارهایی را یاد می دهند که در راستای این بخش از شخصیت تان باشد. مثلا اگر در داستانی مرد شخصیت اصلی هر روز صبح برای همسرش یادداشت عاشقانه بگذارد، ناخودآگاه شما هم متوجه می شوید می توانید چنین رفتاری داشته باشید و برای فرد مورد علاقه تان یادداشت بگذارید یا وقتی در داستان دیگری زوجی جمله ای را به عنوان حرف رمز بین خودشان می گذارند؛ ممکن است شما هم یاد بگیرید و همین کار را انجام دهید. به همین دلیل اگر احساس می کنید ابعاد عاشقانه شخصیت تان نیاز به خلاقیت بیشتری دارد، کتاب های عاشقانه می توانند تا حدی این نیاز را برطرف کنند.
  1. پیدا کردن موارد مورد علاقه طرف مقابل
یکی از مواردی که خوب است به آن توجه داشته باشید، کراش طرف مقابلتان بر روی شخصیت های داستانی است. مثلا اغلب خانم ها به شخصیت آقای دارسی در کتاب عاشقانه غرور و تعصب علاقه دارند؛ اگر همسر شما هم این کتاب را به عنوان کتاب محبوبش معرفی کرده و یکی دو باری غیر مستقیم یا مستقیم به آقای دارسی اشاره کرده است، می توانید برای بیشتر نزدیک شدن به شناخت علایق عاشقانه او این کتاب را مطالعه کنید و جهانی ایده آل رمانتیک او را بیشتر بشناسید. در حقیقت بسکمک از کتاب های عاشقانه می توانند راهنمای شما برای شناخت اخلاقیات طرف مقابلتان باشد؛ همان طور که فیلم ها هم می توانند در این راستا حرکت کنند. شما حتی می توانید کتاب عاشقانه تان را به فرد مورد علاقه تان هدیه دهید و او را در بخشی از رویاهایتان سهیم کنید.
  1. بالاتر رفتن سرعت گیرایی
ممکن است آنقدر در زندگی روزمره تان غرق شده باشید که بعد از مدتی رادارهای دریافت سیگنال های عاشقانه تان خاموش شوند یا اینکه کلا فردی باشید که زیاد از حد سرتان به کار خودتان باشد و متوجه بعضی موارد در روابط اطرافتان نشوید. یکی از روش هایی که به شما کمک می کند با سرعت بیشتری فرایند اتفاقات را تحت نظر بگیرید و متوجه شوید، این است که در شرایط شبیه سازی شده قرار بگیرید و یکی از بهترین شرایط شبیه سازی شده کتاب است. با خواندن کتاب های عاشقانه بعد از مدتی به صورت ناخودآگاه دقت بیشتری روی ظرایف رفتاری اطرافیانتان خواهید داشت.
  1. پیدا کردن حرف مشترک با دیگران
بعضی از کتاب های عاشقانه فرایند رفتارهای رمانتیک مردم جهان را تحت تاثیر خود قرار می دهند و خواندنشان به نوعی ترند/Trend یا جریان تبدیل می شود. برای مثال در حال حاضر خواندن کتاب های جوجو مویز تقریبا در تمام کشورهای اهل کتابخوانی ترند شده است و همین مسئله هم باعث می شود آدم های کتابخوان حرف بیشتری برای گفتن به هم داشته باشند؛ حتی ممکن است بعد از مدتی فلان عبارت شخصیت لوییزا در من پیش از تو به یک عبارت رایج تبدیل شود که آدم ها به عنوان کد در روابط شان از آن استفاده می کنند. بنابراین اگر شما از این ترند جا بمانید، ممکن است در آینده متوجه بعضی اشاره ها نشوید؛ در حالی که دانستن شان به شما احساس در تماس بودن با جهان بیرون را خواهد داد.منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1126

به "مزایای شگفت انگیز خواندن رمان هایی با مضمون عاشقانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایای شگفت انگیز خواندن رمان هایی با مضمون عاشقانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید