طراحی ویلای کردان: راستا دوچرخه چهارباغ عباسی تغییر می نماید

به گزارش مجله ابوذریون، بنده خدا گفت: خط کشی راستا دوچرخه چهارباغ عباسی به دلیل سنگ فرش بودن این پیاده راه وضوح و ماندگاری کافی و لازم را ندارد.

طراحی ویلای کردان: راستا دوچرخه چهارباغ عباسی تغییر می نماید

جهت دریافت خدمات طراحی ویلای کردان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

مسعود بنده خدا معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در گفت وگو با خبرنگار از , گفت: تا چندین سال پیش سهم دوچرخه در سفر ها 16 درصد بود، اما متاسفانه با توسعه خودروها، این سهم تبدیل به 8 و سپس 4 درصد شد.

او اجرای طرح جهت دوچرخه در سه دهه پیش را یادآور شد و اضافه نمود: سال 1376 طرح ایجاد جهت دوچرخه برای عبور و مرور ایمن دوچرخه سواران اجرا شد، اما به دلیل عدم پذیرش و نبود آمادگی به خاتمه نرسید، تا پارسال که مجددا اجرای این طرح در دستور کار نهاده شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از اقدامات صورت گرفته در راستای فرهنگ سازی استفاده از دوچرخه سخن گفت و اضافه نمود: برگزاری همایش های متعدد ویژه دوچرخه سواران و طرح سه شنبه های بدون خودرو با موضوع استفاده از حمل و نقل پاک، در راستای ترغیب شهروندان به استفاده از دوچرخه صورت گرفت.

بنده خدا در ادامه گفت: پس از اجرای طرح های مختلف، در پی ایجاد جهتی امن برای دوچرخه سواران، مطالعات زیادی در این راستا صورت گرفته و مصوبه شورای ترافیک استان اصفهان برای عملیاتی شدن این ایده گرفته شد.

او شیوع کرونا را از عوامل مهم گرایش مردم به دوچرخه سواری اسم کرد و گفت: با آغاز همه گیری کرونا، تمایل شهروندان در سراسر جهان به استفاده از وسیلهٔ حمل و نقل پاک یعنی دوچرخه بیشتر شد. به همین دلیل در کشور های مختلف جهان ایجاد جهت دوچرخه در دستور کار نهاده شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان بعلاوه اضافه نمود: عملیات تکمیل خط کشی، تابلوگذاری، روشنایی، نقوش و اتصالات جهت های دوچرخه در تقاطع ها به عهدهٔ شهرداری های منطقه ها گذاشته شده است.

بنده خدا از جهت دوچرخهٔ چهارباغ عباسی هم سخن گفت و اضافه نمود: خط کشی جهت دوچرخهٔ چهارباغ عباسی به دلیل سنگ فرش بودن این پیاده راه، وضوح و ماندگاری کافی و لازم را نداشت، بنابراین دوستان و همکاران ما در پی یافتن گزینه های دیگر برای تردد ایمن دوچرخه سواران هستند.

او در انتها داشتن شهری پاک و عاری از آلودگی را در گروی استفاده از حمل و نقل پاک دانست و گفت: جهت دوچرخه بایستی کامل، پیوسته و ایمن باشد تا بتوان شهروندان را به استفاده از این وسیله نقلیهٔ پاک ترغیب کرد.

ص

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 شهریور 1400 بروزرسانی: 26 شهریور 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1940

به "طراحی ویلای کردان: راستا دوچرخه چهارباغ عباسی تغییر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی ویلای کردان: راستا دوچرخه چهارباغ عباسی تغییر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید