مطالعات انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی نهایی شد

به گزارش مجله ابوذریون، استاندار خراسان جنوبی گفت: طبق پیش بینی های انجام شده طرح بزرگ انتقال آب شرب و صنعت از دریای عمان به سه استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی در یک برنامه 5 ساله اجرا می گردد که در سال سوم آب به خراسان جنوبی می رسد.

مطالعات انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی نهایی شد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از بیرجند، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمدصادق معتمدیان در گفتگوی زنده تلویزیونی با شبکه استانی خاوران گفت: طبق پیش بینی های اجرا شده طرح بزرگ انتقال آب شرب و صنعت از دریای عمان به سه استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی در یک برنامه 5 ساله اجرا می گردد که در سال سوم آب به خراسان جنوبی می رسد.

استاندار خراسان جنوبی به موضوع کمبود آب و خشکسالی های چندین ساله در استان اشاره نمود و گفت: این امر موجب شد تا دولت یازدهم و دوازدهم مطالعات جدی و عمیقی در حوزه تامین آب و کمبودهای موجود در این حوزه به انجام برساند.

مقام عالی دولت در استان خراسان جنوبی با بیان اینکه راه های مختلفی برای برطرف این معضل در دستور کار مسئولین ذیربط در کشور نهاده شد اضافه کرد: استفاده از آب های ژرف، بارورسازی ابرها و نیز اجرای پروژه بزرگ انتقال آب از دریای عمان از مهمترین طرح هایی بود که توسط دولت مورد مطالعه و آنالیز نهاده شد این در حالی است که اجرای طرح بزرگ انتقال آب شرب و صنعت از دریای عمان در مراحل نهایی است.

معتمدیان به جلسه روز گذشته معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و خراسان رضوی در زاهدان برای آنالیز این موضوع اشاره نمود و گفت: در این جلسه علاوه بر معاونین عمرانی استانداری های مذکور مشاورین مجری طرح انتقال آب از دریای عمان و نیز مدیران آب منطقه ای استان های مربوطه نیز حضور داشتند که تصمیمات مناسبی اخذ شد و تمامی اعضاء بر ضرورت و اهمیت اجرای این طرح تاکید کردند.

استاندار خراسان جنوبی یادآورشد: مقرر شد مطالعات نهایی طرح توسط مشاورین تهیه و به وزارت نیروا ارسال و در یک بازه زمانی تعیین این وزارتخانه نظرات کارشناسی و فنی خود را در زمینه این طرح عظیم اعلام نماید.

معتمدیان، تشکیل شورای سیاست گذاری و کمیته تخصصی به منظور اجرا و نظارت بر این طرح را از دیگر تصمیمات مهم این جلسه دانست و توضیح داد: مقرر شد جمع بندی جلسه مذکور با امضای استانداران استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی برای طی مراحل بعدی به وزارت نیرو و کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز ارسال گردد.

اجرای طرح جامع انتقال آب شرب و صنعت استان های شرق کشور از دریای عمان 3900 میلیون دلار اعتبار احتیاج دارد که مقرر است در یک برنامه 5 ساله پیش بینی شده و 1590 کیلومتر نیز لوله گذاری از چابهار انجام گردد و ظرفیت این خط 496 میلیون متر مکعب آب در سال است.

ش

منبع: تسنیم
انتشار: 21 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 605

به "مطالعات انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی نهایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطالعات انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی نهایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید