معاون توسعه مدیریت از چند خانه تاریخی کاشان بازدید کرد

به گزارش مجله ابوذریون، معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از چند خانه تاریخی کاشان بازدید کرد.

معاون توسعه مدیریت از چند خانه تاریخی کاشان بازدید کرد

به گزارش خبرنگاران، محمد خیاطیان معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز پنجشنبه 13 دی 97 با همراهی رامین افشاری مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، فریدون الله کمک مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان و سید محسن دلبری مدیرکل امور استان ها سازمان و ناصرباقرزاده مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سیاحتی زاگرس از چند بنای تاریخی شهرستان کاشان بازدید کرد.

خیاطیان پس از بازدید از خانه تاریخی فلاحتی از خانه تاریخی صدوری در این شهرستان نیز بازدید کرد.

معاون توسعه مدیریت در حاشیه بازدید از خانه تاریخی صدوری بر مرمت این بنای تاریخی تاکید نمود و گفت: این بنای تاریخی پس از مرمت و تجهیز تا فروردین سال 98 جهت خدمت رسانی به گردشگران با کاربری اقامتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

خانه صدوری از خانه های تاریخی کاشان است که در تملک سازمان است.

خیاطیان همچنین امروز از باغ تاریخی فین کاشان و موزه آن بازدید کرد و در جلسه ای با مدیر پایگاه تاریخی فین کاشان در جریان مسائل و مسائل پایگاه نهاده شد.

خانه فلاحتی در محله سرپله شهر کاشان واقع شده است و قدمت آن به عصر قاجار بازمی شود. این ملک از آن دسته خانه هایی است که فقط یک حیاط وسیع مرکزی به عنوان اندرونی دارد. از فضا های مهم معماری این خانه می توان از سه سرداب، چند شاه نشین، هشتی ورودی، ایوان و حوض خانه نام برد.این خانه تاریخی در حال حاضر از سوی شرکت سرمایه گذاری سیاحتی زاگرس وابسته به کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با سرعت و دقت لازم و تحت استانداردهای میراث فرهنگی در حال مرمت است و بزودی افتتاح و به بهربرداری خواهد رسید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 28 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 132

به "معاون توسعه مدیریت از چند خانه تاریخی کاشان بازدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون توسعه مدیریت از چند خانه تاریخی کاشان بازدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید