مقایسه مصرف بنزین پراید و 206 با خودروهای پرفروش اروپا ، مصرف سوخت 2 برابری ایران نسبت به ترکیه (تور ارزان اروپا)

به گزارش مجله ابوذریون، پراید که همیشه به عنوان یک خودروی کم مصرف شناخته می گردد، برای فراوری تنها 70 اسب بخار هر 100 کیلومتر 7 لیتر بنزین مصرف می نماید. این در حالی است که فیات اگیا به عنوان پر فروش ترین خودروی بازار ترکیه برای فراوری 95 اسب بخار چیزی حدود 4.4 لیتر در هر 100 کیلومتر مصرف می نماید.

مقایسه مصرف بنزین پراید و 206 با خودروهای پرفروش اروپا ، مصرف سوخت 2 برابری ایران نسبت به ترکیه (تور ارزان اروپا)

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از اقتصاد آنلاین، فارغ از قیمت و شرایط ملتهب بازار، یکی از مهم ترین مسائلی که نه تنها در چند سال گذشته بلکه همیشه در صنعت خودروسازی کشور مطرح بوده است، کیفیت پایین و تکنولوژی فراوریات داخلی است که می توان یکی از نمودهای آن را در مقدار مصرف سوخت مشاهده کرد. به عنوان مثال پراید که همیشه به عنوان یک خودروی کم مصرف شناخته می شود، برای فراوری تنها 70 اسب بخار هر 100 کیلومتر 7 لیتر بنزین مصرف می نماید. این در حالی است که به عنوان مثال فیات اگیا به عنوان پر فروش ترین خودروی بازار ترکیه برای فراوری 95 اسب بخار چیزی حدود 4.4 لیتر در هر 100 کیلومتر مصرف می نماید.

صنعت خودروسازی کشور را شاید بتوان نمودی از سیاست گذاری اقتصای در کشور دانست؛ از یک سو انواع محدودیت ها برای واردات و ایجاد انحصار برای آن ها به بهانه حمایت از فراوری ملی اجرا شده و از سوی دیگر، با انبوهی از سیاست های مداخله گرانه، عرصه را بر آن ها تنگ کردیم. نتیجه چنین سیاست های متناقضی، شرایط کنونی فراوری خودرو در کشور است؛ خودروهایی که تکنولوژی آن ها به چند دهه گذشته باز می شود و از نظر کیفیت و کمیت، گله بسیاری از مصرف نمایندگان را در آورده است. در میان تمام متغیرهای کلیدی خودرو، شاید مقدار مصرف سوخت با توجه به توان موتور خودرو باشد.

موردی که سال هاست بسیاری از کارشناسان آن را یکی از عامل مصرف بالای بنزین در کشور می دانند، مصرف سوخت بالای خودروهای داخلی و بعلاوه کیفت پایین سوخت در کشور است. حتی زمانی که مصرف سوخت 2 برابری ایران نسبت به ترکیه مطرح می شود می توان یکی از دلایل این اختلاف را خودروهای پر فروش و غالب این دو کشور عنوان نمود. خودروی فیات اگیا به عنوان پر فروش ترین خودروی بازار ترکیه برای فراوری 95 اسب بخار چیزی حدود 4.4 لیتر در هر 100 کیلومتر مصرف می نماید و رنو سلیو به عنوان دومین خودروی پرفروش بازار، مصرفی این کشور حدود 5.6 لیتر در هر 100 کیلومتر دارد و با این مصرف قدرتی در حدود 90 اسب بخار فراوری می نماید.

اوضاع در کشورهای اروپایی نیز به همین منوال است و تقریبا هیچ خودروی پر فروشی در بازارهای اروپایی مصرف بیشتر از 10 لیتر در هر 100 کیلومتر ندارند. به عنوان مثال مدل گلف از برند فولکس واگن پر فروش ترین خودروی آلمان است و مصرف 7 لیتری به ازای هر 100 کیلومتر دارد. نکته جالب توجه اما خودروی تیگوان به عنوان دومین خودروی پرفروش در آلمان است که برای فراوری قدرت 170 اسبی تنها 7 لیتر بنزین به ازای هر 100 کیلومتر مصرف می نماید.

در فرانسه نیز سه خودروی پژو 208، سیتروئن C3 و رنو سلیو به عنوان سه خودروی پر فروش بازار فرانسه مصرفی حدود 5.5 لیتر به طور میانگین دارند که با این مصرف پایین توان فراوری قدرت 130 تا 170 اسب بخاری دارند.

اما در کشور خودمان اوضاع کاملا فرق دارد و خودروهای فراوری داخلی به علت تکنولوژی قدیمی برای فراوری قدرت های 60 تا 70 اسب بخاری مصارف بنزینی زیادی دارند. به عنوان مثال خودروی پراید برای فراوری تنها 70 اسب بخار مصرف 7 لیتری بنزین در هر 100 کیلومتر دارد.

پژو 206 تیپ 2 هم به عنوان یکی از خودروهای پر فروش بازار ایران که تکنولوژی آن مربوط به حدود 20 سال قبل در فرانسه است و هم اکنون در کشور با کیفیت و امکانات پایین تر از فرانسه فراوری می شود، برای فراوری 75 اسب بخار مصرف 7 لیتری در هر 100 کیلومتر دارد.

البته در اعداد اعلامی برای خودروهای داخلی باید در نظر داشت که اعداد اعلامی از سوی کارخانه به علت نظارت ضعیف با واقعیت همخوانی ندارد و تجربه واقعی مصرف نمایندگان اعداد بیشتری را گزارش می نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1401 بروزرسانی: 18 شهریور 1401 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2277

به "مقایسه مصرف بنزین پراید و 206 با خودروهای پرفروش اروپا ، مصرف سوخت 2 برابری ایران نسبت به ترکیه (تور ارزان اروپا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه مصرف بنزین پراید و 206 با خودروهای پرفروش اروپا ، مصرف سوخت 2 برابری ایران نسبت به ترکیه (تور ارزان اروپا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید