نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران: تمرکز آژانس های مسافرتی بر تعطیلات نوروز

به گزارش مجله ابوذریون، نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران از روز 27 بهمن ماه فعالیت خود را شروع نموده و تا فردا ادامه دارد. در این نمایشگاه 414 شرکت گردشگری غرفه دارند و به معرفی خدمات خود در حوزه سفر و گردشگری می پردازند. در ادامه گزارش اختصاصی خبرنگاران از این نمایشگاه را مطالعه می کنید.

نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران: تمرکز آژانس های مسافرتی بر تعطیلات نوروز

نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران از روز 27 بهمن فعالیت خود را شروع نموده است. در این نمایشگاه 16 کشور از جمله اسپانیا، ترکیه، ویتنام، ایتالیا، سری لانکا، فرانسه، کره جنوبی و جمهوری آذربایجان شرکت نموده اند و در مجموع 414 شرکت گردشگری غرفه دارند که 44 شرکت از کشورهای خارجی هستند.

استقبال از نمایشگاه سال جاری بسیار خوب بوده و نسبت به سال های گذشته شاهد حضور بیشتر مردم و شرکت های داخلی و خارجی هستیم. شرکت های خدمات مسافرتی، هواپیمایی ها و سرویس های رزرواسیون هتل و فروش تور آنلاین و آفلاین در این نمایشگاه به تشریح و ارائه خدمات خود پرداخته اند. آن چه در نمایشگاه سال جاری پررنگ می کند تمرکز شرکت ها بر برنامه های ویژه نوروز و ارائه تورهای مسافرت داخلی و خارجی برای تعطیلات عید نوروز است.

شرکت های مسافرتی متعدد ایرانی به روش های مختلفی در نمایشگاه فعالیت می نمایند. بسیاری از آنها به صورت خلاقانه بر روی چیدمان و طراحی غرفه های خود کار نموده اند.

غرفه مهمانسرای عباسی با طراحی ویژه توانسته بود حال و هوای این هتل سنتی را در نمایشگاه تداعی کند.

آژانس مسافرتی الی گشت ترجیح داده بود از المان های مدرن برای طراحی غرفه خود استفاده کند و با قرار دادن کامپیوترهای لمسی در غرفه این امکان را به کاربران می داد تا بتوانند با سرویس آنلاین خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل و خرید تور سفر این شرکت بیشتر آشنا شوند.

سام سیر، یکی دیگر از شرکت های خدمات مسافرتی بزرگ ایران نیز در نمایشگاه حضوری فعال داشت.

پین تاپین که یک سرویس رزرواسیون هتل آنلاین است، به معرفی سرویس خود پرداخته است.

استقبال بازدیدنمایندگان از نمایشگاه نسبت به سال های گذشته کمی بیشتر است و سطح کیفی نمایشگاه نیز بهتر از سال های گذشته به نظر می رسد.

در فضای بیرون از سالن ها نیز دکه هایی برای فروش سوغاتی های استان های مختلف ایران و صنایع دستی وجود دارد که نظر بسیاری از بازدیدنمایندگان را به خود جلب نموده اند.

در بعضی سالن ها نیز محصولات مرتبط با صنایع وابسته به گردشگری، مثل لوازم مورد احتیاج هتل ها و سیستم های امنیتی برای آنها، محصولات مورد احتیاج هواپیمایی ها و... به معرض نمایش گذاشته شده اند.

همان طور که گفتیم 44 شرکت خارجی در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران حضور دارند که بعضی از آنها به به معرفی جاذبه های گردشگری کشور خود و تورهایی که برای ایرانیان در نظر گرفته اند، می پردازند و بعضی دیگر نیز خدمات B2B خود را برای استفاده شرکت های ایرانی ارائه می نمایند.

از مهم ترین اهداف این نمایشگاه می توان به آشنایی و معرفی داشته ها ، امکانات و ظرفیت های کشور در دو حوزه گردشگری و هتل داری، شناسایی مسائل، موانع و نقاط ضعف موجود در این دو حوزه، ترغیب و تشویق افراد، شرکتها و موسسات به ورود و فعالیت در این دو بخش و ایجاد زمینه های مناسب بمنظور بهره گیری از ظرفیت های گردشگری و ایجاد اشتغال در کشور که ناشی از فعل و انفعالات گردشگری است و بهره مندی از سطح بسیار بالای درآمدزایی صنعت گردشگری اشاره نمود.

نمایشگاه گردشگری تهران تا روز 30 بهمن 94 ادامه دارد و بازدید از آن از ساعت 10 تا 18 برای عموم آزاد است. در بخش بعدی گزارش، به صورت اختصاصی به سالن استان های ایران می پردازیم.

تهیه شده در خبرنگاران

منبع: کجارو
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2117

به "نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران: تمرکز آژانس های مسافرتی بر تعطیلات نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران: تمرکز آژانس های مسافرتی بر تعطیلات نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید