نواری که به جای دستکش دست سربازان را گرم می نماید

به گزارش مجله ابوذریون، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، گروهی از محققان که با ارتش آمریکا همکاری می نمایند فناوری جدیدی ابداع نموده اند تا در محیط های سرد، دست های سربازان را بدون استفاده از دستکش گرم نگه دارند.

نواری که به جای دستکش دست سربازان را گرم می نماید

این دستگاه جدید در حقیقت یک نوار گرمابخش است که دور ساعد فرد پیچیده و با یک باتری کوچک فعال می گردد.

جان کاستلانی یکی از محققان در مرکز تحقیقات ارتش آمریکا در بوستون این فناوری را ابداع نموده است. نوار مذکور گرما را به بخش بالایی ساعد منتشر می نماید و در نتیجه از انقباض رگ های خونی در مجاورت هوای سرد جلوگیری می گردد.

تاثیرگذاری این نوار به اندازه ای است که به رگ های خونی موجود در دست می رسد و گردش خون در کف دست را کنترل می نماید تا از حرکات این عضو بدن پشتیبانی گردد.

کاستلانی در این باره می گوید: فردی که راحت است می تواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد، راحتی اهمیت زیاد دارد.

در هوای سرد رگ های خونی منقبض می شوند تا دمای بدن را حفظ نمایند. پوشیدن دستکش این تاثیر انقباظی را از بین می برد اما وجود یک لایه اضافی روی انگشتان دست، اختلالی در حرکات دست به وجود می آورد.

کاستلانی و همکارانش برای آزمایش این نوار عملکرد افرادی در یک اتاق سرد (با دمای حدود 33 درجه فارنهایت) را آنالیز کردند. از این افراد خواسته شد تا گل میخ هایی را در یک تخته ای مخصوص قرار دهند. محققان متوجه شدند گروهی از افراد که این نوار روی ساعد آنها بسته شده بود در مقایسه با افرادی که بدون دستکش بودند، 50 درصد عملکرد بهتری داشتند. همچنین قدرت انگشتان افرادی که از این نوار استفاده کردند 90 درصد بیشتر از بقیه بود.

محققان در حال حاضر مشغول توسعه نسخه ای از این نوار هستند که قادر است تا 4 ساعت گرمای مداوم فراوری کند . پیش بینی می گردد 2 تا 3 سال دیگر این فناوری برای سربازان قابل استفاده باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 812

به "نواری که به جای دستکش دست سربازان را گرم می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نواری که به جای دستکش دست سربازان را گرم می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید