هشدار بهداشت جهانی به کشورهای غرب آسیا: اوضاع خطرناک است

به گزارش مجله ابوذریون، با شیوع شتابنده ویروس کرونا در غرب آسیا و افزایش شمار مبتلایان به این ویروس در این کشورها به 60 هزار نفر، سازمان بهداشت جهانی خاطرنشان کرد که دولت های غرب آسیا باید برای مهار شیوع این ویروس کُشنده هر چه سریع تر وارد عمل شوند.

هشدار بهداشت جهانی به کشورهای غرب آسیا: اوضاع خطرناک است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از السومریه نیوز، احمد المنظری مدیر منطقه ای سازمان بهداشت جهانی، عصر پنجشنبه در بیانیه ای از افزایش موارد مبتلا به ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای خاورمیانه، که نظام بهداشتی ضعیفی دارند، اطلاع داد.

المنظری در این بیانیه اضافه نمود: حتی در کشورهایی که نظام بهداشتی قوی دارند ما شاهد افزایش نگران نماینده مبتلایان و فوتی های ثبت شده هستیم.

وی در عین حال گفت: با وجود خطرناک بودن شرایط، ولی فرصت برای مهار شیوع بیماری کووید- 19 در منطقه خاورمیانه وجود دارد، ولی این فرصت هر روز کمرگ تر می گردد.

این مقام سازمان بهداشت جهانی در ادامه گفت: ما احتیاج داریم تدابیر فوری اتخاذ گردد. رهبران کشورها نقشی کلیدی در این زمینه دارند، تمامی دولت ها و ملت های منطقه باید از مجموعه اقدامات کارآمد پیروی نمایند.

المنظری با بیان این که افزایش شمار مبتلایان به کرونا نشان دهنده سرعت انتقال این ویروس است، گفت: تدابیر مناسب برای قرنطینه باید عملی گردد؛ قرنطینه مبتلایان قطعی به کرونا یک موضوع بسیار مهم است و باید دامنه آن در بسیاری از کشورها گسترش یابد.

احمد المنظری تأکید کرد: در خانه بمانید و از خود مراقبت کنید، این یک شعار نیست بلکه یک پیغام هشدارآمیز برای نجات جان افراد است.

به رغم این که شمار مبتلایان قطعی به ویروس همه گیر کرونا در کشورهای منطقه غر آسیا افزون بر 60 هزار نفر است ولی این رقم در مقایسه با اروپا، آمریکا و آسیا بسیار ناچیز است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1043

به "هشدار بهداشت جهانی به کشورهای غرب آسیا: اوضاع خطرناک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار بهداشت جهانی به کشورهای غرب آسیا: اوضاع خطرناک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید