هشدار رئیس مجلس اروپا نسبت به تبعات رای منفی یونانی ها به همه پرسی ریاضت مالی

به گزارش مجله ابوذریون، خبرنگاران: رئیس مجلس اروپا هشدار داد که بدون دریافت منابع اقتصادی جدید، حقوق ها در یونان پرداخت نخواهند شد، سیستم بهداشت و سلامت از کار خواهد افتاد و شبکه برق و حمل و نقل عمومی مختل خواهند شد.

هشدار رئیس مجلس اروپا نسبت به تبعات رای منفی یونانی ها به همه پرسی ریاضت مالی

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از تلگراف، مارتین شولتز رئیس مجلس اروپا تاکید نمود: اگر یونانی ها در همه پرسی یکشنبه با درخواست های نهادهای مالی بین المللی مخالفت نمایند، یونان با خطر سقوط سیستم مالی و قطع برق روبرو خواهد شد.

وی در ادامه توضیح داد: مقام های اروپایی احتمالا برای اعطای وام های ضروری برای تامین خدمات عمومی اساسی آماده خواهند شد تا مانع از آن شوند که اوضاع یونان از کنترل خارج گردد. بدون منابع مالی جدید، حقوق ها پرداخت نخواهد شد، سیستم بهداشت و سلامت از کار خواهد افتاد و شبکه برق و حمل و نقل عمومی مختل خواهد شد و واردات کالاهای اساسی متوقف می گردد.

شولتز پیش از این نیز خواسته بود تا دولت منتخب سیریزا در یونان با یک دولت تکنوکرات جایگزین گردد تا ثبات به این کشور بازگردد. هشدارهای مقام های اروپایی در شرایطی است که مردم یونان در همه پرسی امروز یکشنبه در مورد درخواست های ارائه شده از سوی نهادهای مالی بین المللی برای اعطای یاری های مالی جدید تصمیم گیری خواهند کرد.

آلکسیس تسیپراس نخست وزیر یونان از مردم خواسته است تا در این همه پرسی به درخواست های نهادهای بین المللی رای منفی بدهند.

یانیس واروفاکیس وزیر دارایی یونان در مصاحبه با روزنامه اسپانیایی ال موندو توضیح داد که کاری که نهادهای مالی بین المللی با یونان انجام می دهند، نامش تروریسم است. چیزی که بروکسل و تروییکای بین المللی امروز خواهان آن است، رای مثبت مردم یونان است تا یونانی ها را تحقیر کند.

یونان با بدهی 350 میلیارد دلاری روبرو است که حدود 270 میلیارد دلار آن بدهی این کشور به وام دهندگان بین المللی است. یونان با تبعات منفی بحران مالی و مالی 2009 میلادی دست به گریبان است. میزان بدهی های یونان به بیش از 175 درصد فراوری ناخالص داخلی رسیده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1057

به "هشدار رئیس مجلس اروپا نسبت به تبعات رای منفی یونانی ها به همه پرسی ریاضت مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار رئیس مجلس اروپا نسبت به تبعات رای منفی یونانی ها به همه پرسی ریاضت مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید