وبینار گیاه پالایی ابزاری کارآمد در حذف آلاینده های زیست محیطی برگزار می شود

به گزارش مجله ابوذریون، انجمن علمی دانشجویی محیط زیست دانشگاه الزهرا (س) با همکاری دبیرخانه دومین جشنواره مدیریت پسماند وبینار گیاه پالایی ابزاری کارآمد در حذف آلاینده های زیست محیطی (پسماند و شیرابه ها) را برگزار می کند.

وبینار گیاه پالایی ابزاری کارآمد در حذف آلاینده های زیست محیطی برگزار می شود

به گزارش باشگاه دانشجویان خبرنگاران، گیاه پالایی تکنیک پالایشی است که شامل جذب، تغییر شکل، تجمع یا تصعید آلاینده ها با کمک گیاهان برای زدودن آلودگی های آب، خاک و هوا است. این روش را برای زدودن آلودگی های نفتی نیز بکار می برند.

گیاه پالایی فناوری جدیدی است که در آن از گیاهان مقاوم برای حذف یا کاهش غلظت آلاینده های آلی، معدنی و ترکیبات خطرناک محیط زیست از جمله فلزات سنگین، مواد نفتی و علف کش ها استفاده می شود. امروزه استفاده از گیاهان سبز براساس توانایی فوق العاده آن ها در انباشت عناصر و حذف ترکیبات مضر از محیط و متابولیزه کردن آن ها به ملکول های متنوع، کاربرد فراوان دارد. فلزات سنگین و آلودگی های آلی، اهداف اصلی گیاه پالایی هستند.

بشر با فعالیت های صنعتی بی رویه و بدون رعایت موازین زیست محیطی منجر به آلودگی محیط زیست به انواع مختلف فلزات سنگین، مواد رادیو اکتیو، مواد شیمیایی و مواد آلی مختلف شده است و لزوم پاکسازی محیط از این آلودگی ها بمنظور بهره برداری پایدار و طولانی مدت از محیط ضروری است. پاکسازی محیط با روش های مهندسی مرسوم بسیار پر هزینه و قابل اجرا در سطح کوچک است و بدین علت لزوم بکارگیری روش پالایشی مناسب به نظر می رسد.

وبینار گیاه پالایی، با سخنرانی منا صراحی (دکتری فیزیولوژی گیاهی) و بابک مرادی (پژوهشگر پسادکتری دانشگاه تهران)، روز سه شنبه چهارم شهریور ماه 99 از ساعت 13 الی 15به صورت مجازی و در فضای اسکای روم برگزار می شود.

این برنامه به معرفی گیاهانی که خاصیت گیاه پالایی دارند می پردازد و درباره چگونگی عملکرد این گیاهان در پالایش و حذف آلاینده ها از محیط زیست بحث می شود.

علاقمندان جهت شرکت در برنامه می توانند به لینک https://www.skyroom.online/ch/alzahrafarhangi/plant-refining مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1295

به "وبینار گیاه پالایی ابزاری کارآمد در حذف آلاینده های زیست محیطی برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وبینار گیاه پالایی ابزاری کارآمد در حذف آلاینده های زیست محیطی برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید