ورزشکاران برای مبارزه با ویروس کرونا چقدر کمک کردند؟

به گزارش مجله ابوذریون، همه گیری ویروس کرونا باعث شده که دنیای ورزش فعلاً متوقف شود، اما از سوی دیگر، روی سخاوتمندانه ورزشکاران بزرگ را نشان داده است. آنها به بیمارستان ها و جاهای دیگر کمک های بسکمک کرده اند.

ورزشکاران برای مبارزه با ویروس کرونا چقدر کمک کردند؟

راجر فدرر اعلام کرده که با همسرش، میرکا، یک میلیون دلار به آسیب پذیرترین خانواده های سوییس اختصاص داده است، و از دیگران هم خواسته که کار او را ادامه بدهند. او که فاتح 20 گرنداسلم است، گفته: این دوران روزهای پرچالشی برای همه است و هیچ کس را نباید فراموش کرد. کمکی که ما کردیم نقطه شروع است. ما امیدواریم که دیگران به ما ملحق شوند و به خانواده های نیازمند بیشتری کمک کنند. ما با هم می توانیم به این بحران غلبه کنیم! سالم بمانید!

فدرر تنها تنیسوری نیست که دست به جیب شده است. هفته گذشته، سیمونا هالپ، قهرمان دوره پیش ویمبلدون هم در فیس بوک گفت که به خرید تجهیزات پزشکی در کشورش، رومانی کمک خواهد کرد.

در آمریکا هم چندین بسکتبالیست یا به بیمارستان ها کمک کرده اند یا اینکه از کارکنان ورزشگاه ها حمایت کرده اند. این فصل NBA تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است و کارکنانش هم به همین دلیل فعلاً بیکار هستند. هفته گذشته، استیون کری، ستاره گلدن استیت وریرز، و عایشه، همسرش، یک میلیون وعده غذایی به بانک غذای آلامدا کانتی دادند تا بین بچه ها توزیع شود.

اخیراً نیمار هم یک میلیون دلار برای مبارزه با ویروس کرونا در برزیل اختصاص داده است. این ستاره پاری سن ژرمن که سومین فوتبالیست پردرآمد دنیا است، بخشی از این پول را به یونیسف داد، و بخش دیگری را به پویش خیریه دوستش، لوسیانو هاک اعطا کرد. هاک مجری تلویزیون برزیل است و پویشی برای کمک به مبارزه با ویروس کرونا به راه انداخته است. البته روابط عمومی نیمار در این باره گفته است: ما هرگز درباره کمک هایمان یا مبالغشان صحبت نمی کنیم. از هاک به عنوان نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری سال 2022 برزیل نام برده می شود. او به دنبال کمک به محله های فقیرنشین ریودوژانیرو است که آسیب پذیری بالایی در برابر ویروس کرونا دارند.

کیلیان امباپه، دیگر بازیکن پاری سن ژرمن هم مبلغ قابل توجهی برای کمک به مبارزه با این ویروس پرداخته است، هرچند که این مبلغ اعلام نشده است. کمک او به یک خیریه فرانسوی بوده.

این کمک ها پس از آن انجام می شود که فوتبالیست ها تحت فشار قرار گرفتند که بخشی از دستمزد خود را دریافت نکنند، چرا که باشگاه های فوتبال حتی در پرداخت دستمزد به کارکنانشان هم دچار مشکل شده اند.

همچنین پپ گواردیولا، مربی منچسترسیتی هم 1،2 میلیون دلار برای مبارزه با ویروس کرونا در اسپانیا کمک کرده است. دو باشگاه سیتی و منچستریونایتد هم 117هزار دلار برای تهیه غذا در شهر منچستر پرداخته اند.

لیونل مسی، ستاره بارسلونا هم 1،2 میلیون دلار به بیمارستان های بارسلونا و آرژانتین کمک کرده است. او از طرفداران خواسته که از توصیه های پزشکی پیروی کنند، و حالا خودش هم مبلغ قابل توجهی به یک بیمارستان در بارسلونا داده است و معادل همین مبلغ را برای خرید تجهیزات بیمارستانی در آرژانتین کمک کرده است. کریستیانو رونالدو و ژرژ مندس، ایجنتش هم 1،1 میلیون دلار پرداخته اند تا بیمارستان های لیسبون و پورتو از نظر بخش مراقبت های ویژه تقویت شوند. آنها پنکه، نمایشگر، پمپ انفوزیون، تختخواب، و تجهیزات لازم برای آی سی یوها را فراهم کرده اند. بیمارستان اونیورسیتاریو پورتو هم با کمک های رونالدو و مندس توانسته 15 تخت جدید آی سی یو با تجهیزات کامل داشته باشد. مندس پیش تر هزار ماسک و 200هزار گان مراقبتی به بیمارستان سائو ژائو در پورتو اهدا کرده بود. او هشت دستگاه تنفس مصنوعی هم به بیمارستان های پرتغال داده است.

کانر مک گرگور، ستاره UFC هم تقریباً همین مبلغ را صرف خرید تجهیزات مراقبتی کرده است و آنها را به بیمارستان های منطقه لینستر در ایرلند، زادگاهش اهدا کرده است.

روبرت لواندوفسکی و آنا، همسرش هم یک میلیون یورو به خیریه داده اند. یاشوا کیمیش و لئون گورتزکا، هم تیمی های او در بایرن هم با هم یک میلیون یورو کمک کرده اند. تیم ملی آلمان هم 25 میلیون یورو به پویش جمع آوری کمک برای مبارزه با بیماری کووید-19 اهدا کرده است.

کمک توبی آلدرویرلد، مدافع تاتنهام هم جالب بوده است. او ده ها تبلت به بیمارستان ها و مراکز مراقبتی داده است تا افراد در قرنطینه بتوانند با خانواده و دوستان شان در تماس باشند.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1051

به "ورزشکاران برای مبارزه با ویروس کرونا چقدر کمک کردند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزشکاران برای مبارزه با ویروس کرونا چقدر کمک کردند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید