ورود ناوهای آمریکایی به نزدیکی آب های مورد مناقشه چین و مالزی

به گزارش مجله ابوذریون، منابع امنیتی در شرق آسیا از ورود 2 کشتی جنگی آمریکایی به مناطق نزدیک به آب های مورد مناقشه چین و مالزی خبر دادند.

ورود ناوهای آمریکایی به نزدیکی آب های مورد مناقشه چین و مالزی

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، نیروی دریایی آمریکا روز سه شنبه تأیید کرد که در حال حاضر 2 کشتی جنگی آمریکایی در دریای جنوبی چین مستقر هستند و متعاقباً منابع محلی گزارش دادند که این 2 کشتی جنگی وارد مناطق نزدیک به آب های مورد مناقشه چین و مالزی شده اند.

هفته گذشته رسانه های غربی از شناسایی یک کشتی تحقیقاتی وابسته به دولت چین در حین تجسس در نزدیکی یک کشتی مخصوص اکتشاف نفت متعلق به شرکت نفتی پتروناس مالزی خبر دادند.

در پی انتشار این خبر، مقامات آمریکایی با طرح این ادعا که چین در آب های مورد مناقشه با مالزی رفتار قلدرمآبانه ای از خود نشان می دهد، خواهان تغییر رفتار چین شدند.

وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که چین با سوءاستفاده از درگیر بودن کشورهای منطقه با ویروس همه گیر کرونا، به همسایگان خود زور می گوید.

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به اتهامات مقامات آمریکایی علیه کشورش گفت: واشنگتن بدون توجه به حقیقت و با انحراف افکار عمومی، اتهامات بی اساس به چین وارد نموده است و میخواهد با اختلاف افکنی، در امور دریای جنوب چین دخالت کند و برای حضور نظامی خود در منطقه بهانه ای پیدا کند.

دریای جنوب چین دریایی حاشیه ای است که بخشی از اقیانوس آرام به شمار می آید و ناحیه ای در حدود 3.5 میلیون کیلومترمربع از سنگاپور تا تنگه تایوان را در بر می گیرد این دریا پس از پنج اقیانوس دنیا بزرگترین ناحیه دریایی دنیا است.

جزیره های واقع بر دریای جنوبی چین و همچنین خود دریا، مورد جدال کشورهای مختلف هستند به همین علت حتی نام های متفاوتی برای اشاره به این دریا به کار می رود که البته دریای جنوبی چین نام پذیرفته شده بین المللی، حداقل در انگلیسی و زبان های اروپایی است.

جمهوری خلق چین تقریباً بر کل دریای جنوبی چین و کشورهای ویتنام، فیلیپین، مالزی، برونئی و جزیره تایوان هریک بر بخش هایی از آن ادعای مالکیت دارند، همچنین این کشورها بر سر جزایر غنی از نفت و گاز اسپراتلی و پارسل دچار اختلافاتی هستند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1090

به "ورود ناوهای آمریکایی به نزدیکی آب های مورد مناقشه چین و مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود ناوهای آمریکایی به نزدیکی آب های مورد مناقشه چین و مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید