پردرآمدتری مشاغل در صنعت هوانوردی کدامند؟

به گزارش مجله ابوذریون، این 5 شغل بیشترین درآمد را در صنعت هوانوردی دارند

اگر به کار کردن در صنعت هوانوردی علاقه دارید، پس بهتر است این را بدانید که شغل های مختلفی در این صنعت وجود دارند که درآمد آن ها هم مناسب است. پس لازم نیست فقط فکر کنید که برای ورود به این صنعت یا باید خلبان و کمک خلبان بشوید، و یا اینکه به عنوان یک تکنسین شروع به کار کنید. در ادامه 5 مورد از شغل هایی که بهترین درآمد را در این صعنت دارند به شما معرفی خواهیم کرد. با خبرنگاران همراه باشید.

پردرآمدتری مشاغل در صنعت هوانوردی کدامند؟

خلبان و کمک خلبان

خلبان و کمک خلبان ها می توانند هر هواپیمایی را هدایت کنند و در هریک از رده های شغلی مربوط به هدایت هواپیما کار کنند. بیشتر خلبان ها از شغل و درآمد خود راضی هستند و مادامی که پول خوبی بگیرند، به هواپیمایی که خلبان آن هستند و یا شرکت هواپیمایی اهمیت نمی دهند. ولی به صورت کلی شرکت های بزرگ و معروف بیشترین پرداخت ها را به خلبان ها دارند.

کنترل کننده ترافیک هوایی

شاید فکر کنید که تنها نیاز است که مدرک مرتبطی داشته باشید تا بتوانید به عنوان کنترل کننده ترافیک هوایی فعالیت کنید. ولی لازم است که این را هم بدانید که این شغل یکی از سخت و پراسترس ترین شغل های موجود در صنعت هوانوردی است. شما مسئول بررسی جهت صدها پرواز خواهید بود و باید تمرکز خیلی بالایی داشته باشید تا بتوانید با خلبان ها، کمک خلبان ها و یا سایر کنترل کننده های ترافیک هوایی هماهنگ باشید. بنابراین، اگر طرفدار مشاغل پرمسئولیت نیستید، به فکر این شعل نباشید.

مکانیک هواپیما

یک مکانیک هواپیما توانایی و تخصص های مختلفی دارد. بنابراین تخصص مورد نظر خود را شاید از طریق کارآموزی یاد بگیرد، شاید هم دوره های آموزشی رسمی را در مورد تخصص مورد نظر طی کنند. خیلی از مکانیک های صنعت هواپیمایی توانای و تخصص های بالایی دارند و می توانند در ارتش، شرکت های کوچک بومی و یا شرکت های هواپیمایی بزرگ کار کنند.

بازرس هواپیما

مکانیک های هواپیمایی که سابقه کاری خوبی داشته باشند و تجربه زیادی کسب کرده باشند، می توانند به عنوان بازرس هواپیما هم کار کنند. بازرس های هواپیما امنیت شغلی بالایی دارند، چراکه کاری که انجام می دهند زیر نظر ادارت کل کشوری خواهد بود. وظیفه آن ها هم این است که هواپیمایی که تعمیر می شوند را بررسی کنند و تعمیرات اجرا شده را تایید کنند. آن ها این کار را در مورد هواپیماهایی که پروازهای طولانی دارند هم باید انجام دهند.

مارشال هوایی

این افراد از طریق شرکت و یا دولت ها استخدام می شوند تا مسئولیت امنیت هواپیما و یا مسافران را به عهده داشته باشند. بنابراین، یکی از تمرین های آن ها دقت در تیراندازی و هدف گیری است. یکی دیگر از این مهارت هایی که این افراد باید داشته باشند، توانایی تشخیص رفتار مسافران است.

منبع: www.aviationcv.com

منبع: الی گشت
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2169

به "پردرآمدتری مشاغل در صنعت هوانوردی کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پردرآمدتری مشاغل در صنعت هوانوردی کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید