پرده کعبه زیر باران عوض شد

به گزارش مجله ابوذریون، پرده کعبه، همزمان با شروع مناسک حج محدود، زیر باران نو شد.

پرده کعبه زیر باران عوض شد

به گزارش ایسنا، مراسم تعویض پرده کعبه شب گذشته زیر باران درحالی که مسجدالحرام خالی از زائران بود، انجام شد. این مراسم هر سال روز نهم ذی الحجه و در آستانه عید قربان و با حضور بعضی مقامات بلندپایه عربستان برگزار می گردد، سال جاری با شیوع ویروس کرونا مراسم تعویض پرده کعبه بدون حضور آن شخصیت ها برگزار گردید.

پرده کعبه از حریر طبیعی خالص است، 14 متر ارتفاع دارد و از 5 قطعه تشکیل شده که مزین به لا اله الا الله، محمد رسول الله، الله جل جلاله، سبحان الله و بحمده، سبحان الله العظیم، یا حنان و یا منان است که پیوسته تکرار شده است. در این پرده 670 کیلوگرم ابریشم خام به رنگ سیاه، 120 کیلوگرم طلا و 100 عدد نقره، مصرف شده و 200 نفر در فراوری آن نقش داشته اند.

پرده قدیمی پس از تعویض به انباری فرستاده می گردد و هر سال قطعاتی از آن توسط مقامات سعودی به سران سایر کشور ها هدیه داده می گردد.

حج 1441 درحالی برگزار گردیده که عربستان به سفارش سازمان جهانی بهداشت، برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تصمیم گرفت آن را به شکلی محدود و بدون حضور زائران سایر کشور ها برگزار کند.

تا سال های گذشته جمعیتی بالغ بر 2/5 میلیون نفر در حج شرکت می کردند، اما سال جاری فقط یک هزار نفر اجازه شرکت در این مراسم را پیدا کردند. این زائران از ساکنان عربستان هستند که 70 درصد آن ها از اتباع خارجی مقیم در این کشور، بوده اند. جمعیت زائران بین 20 تا 50 سال است که پیش از حضور در مراسم حج، قرنطینه شده و تست کرونا داده اند. این زائران در انتها حج نیز به قرنطینه می فرایند.

منبع: فرارو
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1289

به "پرده کعبه زیر باران عوض شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرده کعبه زیر باران عوض شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید