پشت پرده سزارین

به گزارش مجله ابوذریون، عمل سزارین در بعضی کشورها مانند ایران و آمریکا رواج زیادی دارد. بد نیست درباره سزارین کمی بیشتر بدانیم.این عمل نوعی از زایمان است که در اتاق عمل و تحت بی هوشی کامل یا موضعی و با هدف حفظ جان مادر و نوزاد انجام می گردد. در این عمل، پزشک جراح ابتدا پوست،

پشت پرده سزارین

پشت پرده سزارین

عمل سزارین در بعضی کشورها مانند ایران و آمریکا رواج زیادی دارد. بد نیست درباره سزارین کمی بیشتر بدانیم.

این عمل نوعی از زایمان است که در اتاق عمل و تحت بی هوشی کامل یا موضعی و با هدف حفظ جان مادر و نوزاد انجام می گردد. در این عمل، پزشک جراح ابتدا پوست، سپس ماهیچه های شکمی و بعد ماهیچه رحم را برش می دهد و جنین را از این طریق بیرون می کشد. این عمل، عملی نیست که زنان صرفا به علت ترس از درد زایمان بخواهند آن را انجام دهند و دلایل خاص باید داشته باشد. سزارین وقتی انجام می گردد که:

لگن به قدری کوچک است که عبور جنین از راه طبیعی غیرممکن است.

رحم قدرت منبسط شدن را ندارد و زایمان باید به سرعت انجام گردد.

جفت به گونه ای به رحم چسبیده که امکان زایمان طبیعی نیست.

جنین حالتی غیرعادی در رحم دارد.

رحم شکل طبیعی ندارد یا اینکه شما در گذشته عمل سزارین انجام داده اید.

مادر دچار فیبروم یا کیست رحمی است یا بیماری خاصی دارد.

زایمان چندقلو باشد.

کسانی که سزارین می نمایند، نسبت به کسانی که زایمان طبیعی داشته اند باید بیشتر استراحت نمایند. 20 تا 30 روز استراحت لازم است و به طور معمول زنان 24 ساعت پس از عمل از رخت خواب برمی خیزند، با این حال اختلالاتی در راه رفتن و درد شدید شکمی، طبیعی است. این زنان از 6 تا 10 روز در بیمارستان بستری می شوند.

زنی که لگن کوچکی دارد، هرگز نمی تواند به طور طبیعی زایمان کند. اما اگر سزارین به علت شکل و شرایط جنین در رحم تجویز شده است، در زایمان بعدی می توان شکل جنین را آنالیز کرد و زایمان طبیعی انجام داد.

به طور معمول چند ماهی طول می کشد تا جای این زخم محو گردد. در صورتی که زایمان اورژانسی باشد، این برش به صورت عمودی و گسترده تر انجام می گردد.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1948

به "پشت پرده سزارین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشت پرده سزارین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید